Zimowanie suki

Baza wiedzy

Zimowanie suki

Postprzez Emre » 2011-10-24, 20:42

Czy jest jakaś lista rzeczy, które warto zrobić/sprawdzić przed zimowaniem suki w garażu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Emre
Klubowicz VTEC
 
 
Posty: 810
Dołączył(a): 2010-09-14, 14:10
Lokalizacja: Syreni Gród

Re: Zimowanie suki

Postprzez Tommy » 2011-10-24, 20:46

pomagaja opony zimowe reszta bez zmian :D
drift it like You stole it !
Obrazek
Avatar użytkownika
Tommy
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 2008-02-09, 23:55
Lokalizacja: Łódź
Rocznik S2000: 2006
Wersja: AP2

Re: Zimowanie suki

Postprzez tasman » 2011-10-24, 20:49

Ja jak zimowałem swoją astrę, to zaopatrzyłem się w coś takiego:
http://allegro.pl/ladowarka-ctek-multi- ... 22943.html

Oprócz tego, przydało by się co jakiś czas auto odpalić, na godzinkę, włączyć klimę itp. Bak zatankować do fulla na czas postoju.
"Nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem."

Obrazek
Avatar użytkownika
tasman
 
 
Posty: 684
Dołączył(a): 2011-06-29, 16:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Zimowanie suki

Postprzez insane » 2011-10-24, 20:57

tasman napisał(a):przydało by się co jakiś czas auto odpalić


Tego nie podzielam w najmniejszym stopniu - chyba, że chcesz się autem przejechać minimum 5km. W przeciwnym wypadku moim zdaniem nie ma to sensu, lepiej odpalić auto raz po zimowaniu.
I was going to say a gay joke. Butt fuck it.
Obrazek
Avatar użytkownika
insane
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2428
Dołączył(a): 2008-10-21, 23:49
Lokalizacja: Poznań

Re: Zimowanie suki

Postprzez tasman » 2011-10-24, 21:08

insane napisał(a):
tasman napisał(a):przydało by się co jakiś czas auto odpalić


Tego nie podzielam w najmniejszym stopniu - chyba, że chcesz się autem przejechać minimum 5km. W przeciwnym wypadku moim zdaniem nie ma to sensu, lepiej odpalić auto raz po zimowaniu.


Rozwiń myśl :)
Mechanik mi mówił, że dobrze by było jednak odpalać, co czyniłem co jakieś dwa miesiące, tak na godzinkę, dwie, ale człowiek mylny jest i całe życie się uczy, więc z miłą chęcią posłucham innej opinii.
"Nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem."

Obrazek
Avatar użytkownika
tasman
 
 
Posty: 684
Dołączył(a): 2011-06-29, 16:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Zimowanie suki

Postprzez Wiseguy » 2011-10-24, 22:07

Ja przepalałem raz w miesiącu i jeździłem przed garażem tam gdzie nie sypią solą do czasu aż raz się zakopałem i wracałem do garażu ponad godzinę :]
A przepalać trzeba by się wszystko nasmarowało, ale tu też chodzi i skrzynie i dyfer.
-Snoop, podoba Ci się AP2 ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Wiseguy
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2641
Dołączył(a): 2007-07-14, 19:10
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik S2000: 1999
Wersja: AP1

Re: Zimowanie suki

Postprzez pablojhm » 2011-10-24, 23:03

najlepszym sposobem na zimowanie eski jest jazda bokami po sniegu :)
TEAM JHM

JHM Sport&Service
http://www.jhm.com.pl
pablojhm
Klubowicz 4k rpm
 
 
Posty: 523
Dołączył(a): 2010-05-31, 17:28
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Zimowanie suki

Postprzez Tommy » 2011-10-24, 23:15

potwierdzam :)
drift it like You stole it !
Obrazek
Avatar użytkownika
Tommy
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 2008-02-09, 23:55
Lokalizacja: Łódź
Rocznik S2000: 2006
Wersja: AP2

Re: Zimowanie suki

Postprzez tasman » 2011-10-24, 23:30

pablojhm napisał(a):najlepszym sposobem na zimowanie eski jest jazda bokami po sniegu :)


Chciałbym to zobaczyć, na letnich oponach :D
"Nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem."

Obrazek
Avatar użytkownika
tasman
 
 
Posty: 684
Dołączył(a): 2011-06-29, 16:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Zimowanie suki

Postprzez Tommy » 2011-10-24, 23:46

to szkoda, ze nie widziales mnie caly pierwszy sezon zimowy przejezdzilem na letnich Toyo T1R i to ze slabym bieznikiem :D
drift it like You stole it !
Obrazek
Avatar użytkownika
Tommy
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 2008-02-09, 23:55
Lokalizacja: Łódź
Rocznik S2000: 2006
Wersja: AP2

Re: Zimowanie suki

Postprzez tasman » 2011-10-25, 00:35

To powiem Ci, że jestem pod wrażeniem, pamiętam jak kolega chciał sobie na śniegu polatać SLK 2.3 na kompresorze, ledwo ruszyć mógł i to na zimówkach. :D
"Nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem."

Obrazek
Avatar użytkownika
tasman
 
 
Posty: 684
Dołączył(a): 2011-06-29, 16:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Zimowanie suki

Postprzez Tommy » 2011-10-25, 00:53

na zimowkach to jest bajka :) najfajniejszy czas do latania eska to zima :) ht rulles :)
drift it like You stole it !
Obrazek
Avatar użytkownika
Tommy
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 2008-02-09, 23:55
Lokalizacja: Łódź
Rocznik S2000: 2006
Wersja: AP2

Re: Zimowanie suki

Postprzez Michael19 » 2011-10-25, 02:55

:]
Tommy napisał(a):na zimowkach to jest bajka :) najfajniejszy czas do latania eska to zima :) ht rulles :)

:]
Obrazek
Avatar użytkownika
Michael19
Klubowicz 4k rpm
 
 
Posty: 502
Dołączył(a): 2007-11-28, 12:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik S2000: 2004
Wersja: AP1

Re: Zimowanie suki

Postprzez Lokis » 2011-10-25, 09:52

Tommy pierwsza zima przelatales na letnich?? kozak jestes bo ja tez jezdzilem akurat wtedy :] bylo 2tygodnie sniegu :P
Nie spierdole tego, nie spierdole...
Obrazek
Avatar użytkownika
Lokis
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2870
Dołączył(a): 2007-12-06, 19:24
Lokalizacja: Legionowo
Rocznik S2000: 2004
Wersja: AP2

Re: Zimowanie suki

Postprzez Tommy » 2011-10-25, 14:07

a gdzie ja pisalem ze bylo duuuzo sniegu :P
drift it like You stole it !
Obrazek
Avatar użytkownika
Tommy
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 2008-02-09, 23:55
Lokalizacja: Łódź
Rocznik S2000: 2006
Wersja: AP2

Re: Zimowanie suki

Postprzez Lokis » 2011-10-25, 14:48

pablo napisal ze latanie bokami na sniegu. prawie wcale nie bylo hardkorze :D
Nie spierdole tego, nie spierdole...
Obrazek
Avatar użytkownika
Lokis
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2870
Dołączył(a): 2007-12-06, 19:24
Lokalizacja: Legionowo
Rocznik S2000: 2004
Wersja: AP2

Re: Zimowanie suki

Postprzez Tommy » 2011-10-25, 18:27

bez przesady troche bylo :) poza tym codziennie smigalem i w sniegu tez :D ale fakt z zimowkami jest zdecydowanie fajniej :D
drift it like You stole it !
Obrazek
Avatar użytkownika
Tommy
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 2008-02-09, 23:55
Lokalizacja: Łódź
Rocznik S2000: 2006
Wersja: AP2

Re: Zimowanie suki

Postprzez shodan » 2011-12-07, 10:49

Czy ktoś z was zimuje eskę pod chmurką? Oczywiście wiem, że jest to nie wskazane, itd, ale gdybym musiał przetrzymać auto jedną zimę na zewnątrz, warto przykryć ją jakimś brezentem, czy dać sobie spokój?
Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS
Avatar użytkownika
shodan
 
 
Posty: 58
Dołączył(a): 2011-11-15, 20:54

Re: Zimowanie suki

Postprzez Wiseguy » 2011-12-07, 10:54

Taki brezent może zrobić więcej złego niż dobrego. Po pierwsze wilgoć a po drugie rysuje lakier i szmatę.
-Snoop, podoba Ci się AP2 ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Wiseguy
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2641
Dołączył(a): 2007-07-14, 19:10
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik S2000: 1999
Wersja: AP1

Re: Zimowanie suki

Postprzez shodan » 2011-12-07, 11:41

Wiseguy napisał(a):Taki brezent może zrobić więcej złego niż dobrego. Po pierwsze wilgoć a po drugie rysuje lakier i szmatę.


OK, czyli jak już to postawić pod gołym niebem i już.
Na wiosnę planuję rozbudowę garażu, ale jedną zimę chyba będzie musiała odstać na dworze.
Z drugiej strony jak koledzy piszą, że kupują zimówki i jeżdżą w zimie, to znaczy, że nic się z tymi softtopami złego nie dzieje? Czy zabezpieczacie je jakoś na zimę?
Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS
Avatar użytkownika
shodan
 
 
Posty: 58
Dołączył(a): 2011-11-15, 20:54

Re: Zimowanie suki

Postprzez maniollo » 2011-12-07, 11:45

ja dałem do konserwacji. Co prawda zapłaciłem 200 za sam dach, ale miałem okazje przekonac się jak to działa. Chłopaki pokazywali mi na papierze do wycierania rąk-spryskali to tym preparatem, zostawili na godzine, a po godzinie można było wodę trzymać na tym papierze;)
Avatar użytkownika
maniollo
 
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2011-09-02, 11:57
Lokalizacja: Zielona Góra
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Zimowanie suki

Postprzez jubikej » 2011-12-07, 11:51

nigdy nie konserwowalem, tyle ze moja suka garazuje :] tej zimy niestety nie pojezdzi :]
ex S2000 Obrazek
2013 RDX Obrazek
Avatar użytkownika
jubikej
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 4002
Dołączył(a): 2009-10-30, 13:28
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Re: Zimowanie suki

Postprzez roburrr » 2011-12-07, 14:20

Jeśli dach jest szczelny i dobrze zaimpregnowany to nic się nie będzie działo. Ale jeśli dalej się boisz to możesz kupić hardtopa.
Avatar użytkownika
roburrr
Klubowicz VTEC
 
 
Posty: 749
Dołączył(a): 2007-12-27, 15:13
Lokalizacja: Śrem

Re: Zimowanie suki

Postprzez Lukas G » 2011-12-07, 15:19

Dach zaimpregnowac, lakier nawoskowac i moze stac. Jedyny problem to jak ci jakies latajace pizdziska obsraja auto ;) Poza tym nie powiino sie nic zlego stac. Aaaa i nie przepalaj auta, jesli juz musisz odpalic to daj czas sie nagrzac silnikowi. Wskazane jest za to upalanie przy ladniej pogodzie ;)
Obrazek
-=Lukas G=-
Avatar użytkownika
Lukas G
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 1392
Dołączył(a): 2008-01-06, 18:26
Lokalizacja: Radomsko
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Re: Zimowanie suki

Postprzez insane » 2011-12-08, 01:28

Znalezione na s2ki, must read.

The information presented in this document has been gleaned from several posts on the web site http://www.s2ki.com.
1. Change the oil and filter, unless you are still within the “break-in” period (pre-3,750 or 7,500 miles). Let the engine run for a while.
2. Fill the gas tank to the top. You want the smallest air gap in the tank because temperature changes will cause condensation in there. The consensus seems to be that fuel stabilizers are NOT necessary.
3. Wash and detail the car including treating the inside vinyl and leather. Drive the car to remove any standing water that gets trapped in the nooks and crannies and to remove moisture in the exhaust and engine.
4. Run the air conditioner for about 10-15 minutes on the last drive to ensure all the moving parts get the lubricant circulated so the seals don’t dry out.
5. Clean out the interior really well, leaving nothing behind. Check all small compartments, ashtray, etc. Mice getting into the car can eat wires, vinyl, leather, carpet, etc.
6. Apply a silicone spray lubricant to door and trunk seals to minimize sticking.
7. Stuff a rag into the airbox intake to keep mice out.
8. Stuff a rag into the end of the tail pipes to keep mice out.
9. For those who are paranoid about mice, place several mothballs around the interior, placing them on small paper plates so they are not in contact with the car. Place several mouse traps around the car, bait them with peanut butter.
10. Spray lightly a bit of Febreeze (fabric deodorizer) on both floor mats.
11. Make sure the window wash fluid is the anti-freeze kind and not straight water.
12. Check the anti-freeze and adjust if needed.
13. Top off any other fluids under the hood.
14. Keep the CV joints in good shape by keeping the CV boots in good shape. When stored, the boots do not go through a regular routine of being flexed and this may cause them to develop a sort of “memory” such that when you drive it in spring, it may aggravate the start of cracking. You might want to consider going under there and liberally using some “rubber safe” silicone spray and get those (there are 4 on the rear half shafts) babies dripping wet with silicone.
15. Depending on how long you plan to store the car (more than a couple of months), you might also look into an “oil fog spray”. They sell these in auto supply stores. It is an oil mist that comes in a spray can, specially marketed for this application. Just before you put the car to bed, after your last drive, you take off the intake hose to expose the throttle body. You then spray this mist into the throttle body till the car begins to run a bit rough. Stop the spray and immediately shut the car off, replace the intake hose. This will keep a coat of oil film on all the internal engine parts so that the first start of next season will be less metal-to-metal wear.
16. Open up the battery cells and fill up with distilled water, NOT tap water. Tap water contains impurities that can shorten the life of batteries.
17. Pump the tires to about 45PSI to avoid flat-spotting. Place a piece of scrap carpet or foam insulation under each tire while parked.
18. Support the wiper blade arms with a rag to help maintain the rubber.
19. Put the transmission in reverse.
20. Roll the car ¼ to ½ turn 3 to 4 times per winter to ensure the rotors don’t stick to the pads. Work the pedals.
21. Keep windows down half way to keep condensation and moisture from collecting in the car. Do NOT set the ventilation selector to “re-circulate”. Leaving it selected to “vent/floor” will allow for air to expand and contract in and out of the car.
22. Keep the parking brake off to avoid having the pads rust to the rotors.
23. Sweep the garage floor and lay down a plastic tarp or park the car on linoleum. Concrete can get damp in the winter and if the car sits on linoleum or a tarp it will help to keep most of the moisture away from the car so the underbody does not collect condensation.
24. Disconnect the battery. Some recommend removal of the battery and taking it into the warmth of the heated house. Removing it will completely prevent electrolysis between the thousands of spots in your electrical system where it could occur. If you remove it, do not store it on concrete. Make sure you have the stereo code before unhooking the battery! Buy a “battery tender” which differs from a “trickle charger” in that it knows (has a chip in it) when the battery is fully charged and thus turns itself off. Two sources are: (http://www.griotsgar....jsp?&SKU=77655 ) (http://canadianbiker.com/tender.html )
25. Put a breathable car cover on.
26. DO NOT start the car unless you are going to drive it. When the car sits, all the oil drains into the oil pan. Starting the car is the hardest thing on the engine. Doing it once in the spring is better than several times throughout the winter.
27. You may want to call your insurance agent to suspend some of your insurance while the car sits in the garage. Rumor has it, if we have a nice day in the middle of winter and you want to take it for a drive you can call your agent and get coverage restored for the day. Call your agent to make sure this is an option with your policy first!
28. In the spring, start it up and let it idle until it's almost warmed up before driving it anywhere and then drive it easy for a couple of miles so your transmission, differential & CV joints can get a good lube "workout".
29. Remove the CD from the CD player. If you have a CD changer, remove the CD magazine.
I was going to say a gay joke. Butt fuck it.
Obrazek
Avatar użytkownika
insane
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2428
Dołączył(a): 2008-10-21, 23:49
Lokalizacja: Poznań

Następna strona

Powrót do FAQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

cron