Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Baza wiedzy

Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez Piotrulec » 2014-03-13, 13:42

Uproszczę to dla wszystkich tych którzy chcą to zrobić sami a mają problem ze znalezieniem odpowiednich informacji na forum

na początek potrzebujecie przełożenia od przedniego mostu z kia sportage rocznik modelowy 95-01
na allegro towaru w brud, szukać jako" most przedni sporage".

4,44 pochodzi z silnika diesla wszystkie kraje
4,62 z benzyny tylko Anglik lub Nowa Zelandia
4,77 z benzyny na rynek Europejski

kolejna sprawa to łożyska:
główne o symbolu: 32307, koszt ok 55 pln z przesyłką TIMKENA
jeśli wasz most jest zmęczony i trzeba wymienić łożysko podtrzymujące wałek, to jego symbol to: 32206, koszt ok 55pln z przesyłką za TIMKENA ,KOYO wyjdzie 63pln
Aby je wymienić trzeba zdemontować uszczelniacz ( jest jednorazowy) jego symbol to: 19016588 - w katalogach występuje jako uszczelniacz do mazdy , ale nawet aso sprzedaje je czasami w opakowaniu mazdy, ceny nie pamiętam ale nie przekracza 120pln

wymiana przełożenia według schematu dostępnego w manualu

co do emulatora prędkości to ja używam SPEEDOHEALER MODEL SH-V4 do emulatora jest dostępna instrukcja jak i gdzie go trzeba podłączyć.
Jest też na ebayu dedykowane urządzenie dla S2000 szukajcie go pod nazwą "yellowbox s2000"

Wszystkie te informacje przewijały się przez forum od lat, część została usunięta, dlatego mam nadzieje że tutaj nie zginą.
W wakacje cztery lata temu udostępniłem wszystkie te informacje Kamilowi, oczywiście bezpłatnie , bo chciał sobie zmontować takie przełożenie i nie ukrywam swojej irytacji jak widzę że chce zarabiać na forumowiczach. Forum powinien być bazą informacji, a nie wyłącznie giełdą, dlatego zachęcam kolegów i koleżanki do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i modyfikacjami w tym dziale.
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez Art » 2014-03-13, 14:39

Piotrulec napisał(a):
Wszystkie te informacje przewijały się przez forum od lat, część została usunięta, dlatego mam nadzieje że tutaj nie zginą.
W wakacje cztery lata temu udostępniłem wszystkie te informacje Kamilowi, oczywiście bezpłatnie , bo chciał sobie zmontować takie przełożenie i nie ukrywam swojej irytacji jak widzę że chce zarabiać na forumowiczach. Forum powinien być bazą informacji, a nie wyłącznie giełdą, dlatego zachęcam kolegów i koleżanki do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i modyfikacjami w tym dziale.


Podpisuję się pod każdym słowem Piotra. Zarabianie na jego pomyśle jest mówiąc delikatnie - słabe.
Supersprint - biżuteria dla suki
Avatar użytkownika
Art
 
 
Posty: 739
Dołączył(a): 2009-08-15, 02:35
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez Michael19 » 2014-03-13, 14:42

Art napisał(a):
Piotrulec napisał(a):
Wszystkie te informacje przewijały się przez forum od lat, część została usunięta, dlatego mam nadzieje że tutaj nie zginą.
W wakacje cztery lata temu udostępniłem wszystkie te informacje Kamilowi, oczywiście bezpłatnie , bo chciał sobie zmontować takie przełożenie i nie ukrywam swojej irytacji jak widzę że chce zarabiać na forumowiczach. Forum powinien być bazą informacji, a nie wyłącznie giełdą, dlatego zachęcam kolegów i koleżanki do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i modyfikacjami w tym dziale.


Podpisuję się pod każdym słowem Piotra. Zarabianie na jego pomyśle jest mówiąc delikatnie - słabe.




Zgadzam sie w pełni z przedmówcami...
Obrazek
Avatar użytkownika
Michael19
Klubowicz 4k rpm
 
 
Posty: 502
Dołączył(a): 2007-11-28, 12:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik S2000: 2004
Wersja: AP1

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez lepian » 2014-03-13, 14:46

Wkradła się mała literówka "most przedni sportage"
Nigdy nie ufaj komputerowi, którego nie możesz wyrzucić przez okno ...
------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek
Avatar użytkownika
lepian
 
 
Posty: 669
Dołączył(a): 2012-09-15, 00:37
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik S2000: 2009
Wersja: AP1

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez Art » 2014-03-13, 14:51

lepian napisał(a):Wkradła się mała literówka "most przedni sportage"

Lepian, a co to wnosi do tematu? Nie złożysz przez to dyfra i będziesz musiał kupić od K_ja?
Supersprint - biżuteria dla suki
Avatar użytkownika
Art
 
 
Posty: 739
Dołączył(a): 2009-08-15, 02:35
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez lepian » 2014-03-13, 14:56

W zasadzie to nic ,chciałem żeby było poprawnie
Nigdy nie ufaj komputerowi, którego nie możesz wyrzucić przez okno ...
------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek
Avatar użytkownika
lepian
 
 
Posty: 669
Dołączył(a): 2012-09-15, 00:37
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik S2000: 2009
Wersja: AP1

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez K_iju » 2014-03-13, 15:29

Przecież nikogo nie zmuszam do kupowania gotowych dyfrów,bądź wysyłania mi swoich do złożenia.Nie każdy ma zdolności manualne,chęci do grzebania w smarach,czy też czujnik zegarowy,klucz dynamometryczny.Większość woli kupić gotowca i nie martwić się przy wyjeździe na ulicę ,że się coś zblokuje/urwie przez złe skręcenie lub błąd w sztuce,oraz nie każdy ma mozliwość pozostawienia auta na podnośniku na 2 dni by w tym czasie złożyć sobie dyfer.Dla takich własnie forumowiczów oferuję swoją usługę.

Pisanie ,,wymiana przełożenia według schematu dostępnego w manualu'' jest ani troszeczkę nie ułatwiające sprawy składającemu.


Należy rozciąć/podgrzać/wycisnąć (jak kto woli ) stare łożysko z wałka Kia,nabić nowe na wałek na prasie oraz na dyfer, w przypadku gdy resztę łożysk mamy sprawne.Do złożenia obowiązkowy jest czujnik zegarowy,korona z wałkiem ma mieć luz w przedziale 0,09- 0,011mm ,ślad zębów korony na wałku musi być zgodny z opisanym w manualu,regulujemy go podkładkami pod łożysko o odpowiedniej grubości.Śruby skręcamy kluczem dynamometrycznym zgodnie z manualem.Probelmatyczna jest największa śruba na wałku. Procedura jej skręcenia polega na przykręceniu jej ok 20NM ,po czym robimy kilka obrotów dyfra,skręcamy ponownie siłą 127NM ,ponownie kręcimy.Na koniec siła ma być między 127NM a 284NM.jeśli skręcimy zbyt mocno łożysko szybko się zatrze,jeśli za lekko ,powstanie za duży luz co grozi szybkim uszkodzeniem dyfra (oby tylko autu się nic nie stało przy jego zblokowaniu)
Nie stosuję tanich łożysk ,biorę Japońskie,które szły na pierwszy montaż NTN i dają pewność,że popracują tak jak stare.

koszt dyfra z anglika waha się przedziale 600-800zł w zależności ile sztuk na raz biorę.Do tego przesyłka pobraniowa lub osobista jazda do Piaseczna.W kupowanych dyfrach z Kia sportage z allegro trafiają się wałki i korony z ukruszonymi zębami.

Opis procedury składania i rozkładania dyfra znajdziemy w ogólnodostępnym manualu na stronach 15-8 do 15-26

Opis składania dyfra był tak jak mówisz od lat na forum,ale jakoś aut ze skróconym dyfrem nie przybywało,Obecnie pewnie mamy ich po za Anglią najwięcej w Europie,a to za sprawą mojej usługi,z której chętnie korzystali użytkownicy i nikt nie powiedział złego słowa o mojej pracy,za którą dostaję również zapłatę.

Jesli jesteś taki hojny to wyślę Ci 3 dyfry i przełożenia to złożysz mi je ze swojej dobrej woli,jak nie możesz przeżyć że zarabiam parę stówek za dobrze wykonaną robotę.




Każdemu życzę miłego i udanego składania,niech sobie na koniec podliczy koszta i czas stracony przy tej robocie.

Myślę,że warto teraz opisać także dokładnie jak naprawić silnik po obróconej panewce,bo przecież po co wysyłać komuś go do naprawy,jesli możemy z pomocą forum naprawy dokonać sami.
Avatar użytkownika
K_iju
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2344
Dołączył(a): 2009-04-21, 17:22
Lokalizacja: Ostrołęka
Rocznik S2000: 2004
Wersja: AP1

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez pablojhm » 2014-03-13, 15:47

Fajnie, że te informacje są w jednym miejscu.
Natomiast pomysł znany jest oczywiście z US&A i każdy jakby poszperał to by znalazł co i jak. Nikt chyba nic nie utajniał tutaj...
Natomiast większość osób sama napewno tego nie zrobi, potrzebne jest zaplecze warsztatowe.
Kiju sprzedaje gotowce, sprawne, nikt nie narzeka na jakość tej usługi i na tym zarabia, a cena... skoro są chętni?
Nie było by również nic złego w tym gdyby ktoś tez zączał robić teraz dyfry i sprzedawać 50 zl taniej...
TEAM JHM

JHM Sport&Service
http://www.jhm.com.pl
pablojhm
Klubowicz 4k rpm
 
 
Posty: 523
Dołączył(a): 2010-05-31, 17:28
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez K_iju » 2014-03-13, 15:56

Obecnie od jakiegoś czasu nie ma możliwości zakupu dyfra prócz Piaseczna.Dałem ogłoszenie na forum,jedynie Tomac poratował mnie swoim starym dyfrem.Jak było ich kilka w Piasecznie mogłem negocjować cenę.Teraz trafia się jeden na miesiąc,który idzie na sprzedaż od razu z całym swapem najczęściej do Niemiec,dlatego by go kupić muszę wykładać za niego 800zł + przesyłka lub dojazd,także oferty kupna gotowego dyfra za 1500zł są już nieaktualne z mojej strony.pozostaje wyrywać swoje sprawne z auta i składać samemu,a jak wiadomo,większość chce zachować swój sprawdzony stary dla siebie w razie ewentualnych problemów lub nie zadowolenia z niskich prędkości w nowym dyfrze.

W Niemczech zwykły dyfer kosztuje 500 Euro tj. 2100zł,u nas króki gotowy 1500zł ale i tak znajda się tacy,którym to nie odpowiada.Dzięki Piotrulec ponownie,porostu dałeś mi kolejny pomysł,będę je puszczać na Niemcy,tam zapewne docenią ta ofertę.
Avatar użytkownika
K_iju
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2344
Dołączył(a): 2009-04-21, 17:22
Lokalizacja: Ostrołęka
Rocznik S2000: 2004
Wersja: AP1

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez Piotrulec » 2014-03-13, 16:38

wydaje mi się że dyskusja w dziale FAQ jest zbędna.
Co do łożysk timkena i TNT to jest to ta sama półka cenowa jak i jakościowa timken robi łożyska na pierwszy montaż dla europejskich producentów, ceny podałem z allegro
Kamil ja nie mam do ciebie pretensji że składasz całe dyfry, rób to jeśli chcesz.
Ale sprzedawanie forumowiczom samego przełożenia nawet bez zdjętego łożyska ze 100% marżą to lekka przesada.

proszę też moderatora na zrobienie porządku w temacie i wydzielenie dyskusji do innego tematu...
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez K_iju » 2014-03-13, 16:59

ja płacę za NTN 119zł ,może i na mnie zarabiają na nich,ale nie mam pretensji do nikogo.Samych przełożeń u nas na forum prawie nikt nie kupuje,większość chce gotowca.Przykro mi ale oferta dyfra którą wkleiłeś za 140zł to jest jedna na rok,ja kupuję o wiele drożej od roku od tego samego dostawcy.I znów pewnie na mnie zarabia,ale nie jest to dla mnie priorytetem,gdyż przysyła mi sprawdzone ,z zębami jak nowe.Wcześniej kupowałem z allegro patrząc aby tanio,Przychodziły mi inne przełożenia niż zamawiałem,zęby miały pokruszone.Wychodziło na to ,że płaciłem podwójnie.

Ktoś chce tanio,podejmuje ryzyko,uda się ,jest zarobiony i szczęśliwy.Nie uda się jest w plecy.
Moja oferta jak dla mnie jest wypośrodkowana za towar sprawny i zgodny z opisem.
Avatar użytkownika
K_iju
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2344
Dołączył(a): 2009-04-21, 17:22
Lokalizacja: Ostrołęka
Rocznik S2000: 2004
Wersja: AP1

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez vagin » 2014-03-13, 19:18

Piotrulec, zajebiście, że założyłeś taki temat, K-iju bardzo dobrze, że przerabiasz takie dyfry! Ja osobiście wszystko robię sam w swoim aucie i oczywiście przełożenie dyfra też samemu bym sobie wymieniał, ale tak jak mówi K-iju nie każdy ma zaplecze warsztatowe (także chęci, umiejętności albo boi się ubrudzić łapki bo jest prezesem dyrektorem albo chirurgiem) i gdyby nawet miał oddać sprawę zaufanemu mechanikowi też by skasował sobie za robotę więc ja osobiście nie widzę tu żadnego zdzierstwa z żadnej strony aczkolwiek uważam, że TEN temat powinien już być założony od dawna i każdy kto samemu się podjął takiej roboty powinien podzielić się z resztą swoimi spostrzeżeniami i uwagami co do owej pracy... tyle z mojej strony! :) całuje Was dziewczyny! :*
vagin
 
 
Posty: 151
Dołączył(a): 2013-12-21, 11:29
Rocznik S2000: 2002
Wersja: AP1

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez MArbas01 » 2014-03-13, 22:54

nie wiem o co te darcie piór...
ja jeśli bym chciał złożyć dyfer dla siebie,to kupiłbym butelkę i umówił się z Piotrulcem na dzień warsztatowy
jeśli nie wiedziałbym jak za to się zabrać i kto ma wiedzę ze składaniem dyfra to kupiłbym gotowca na którego nikt nie narzekał wcześniej od Kija i po temacie...
rozkładałem swój uszkodzony dyfer i prawdę mówiąc osobiście nie podjąłbym się samemu nawet wedle instrukcji poskładać swój dyfer...
Rozumiem żal Piotrulca że wszystko na gotowo wyłożył Kamilowi a on teraz sprzedaje te dyfry na forum ale trzeba na to spojrzeć z drugiej strony,jak jest popyt to jest podaż i odwrotnie. Piotrek nie ma czasu żeby siedzieć i składać te dyfry na zarobek ale zabranianie tego lub wypominanie Kamilowi też nie jest na miejscu.
Mogliście sobie to wyjaśnić na ostatnim zlocie a nie niepotrzebnie tu prać brudy osobiste,tak jak mi Art wyłuszczył pewien temat który jak widać po roku nic nie zmienił na forum.Wyjaśniliśmy sobie w oczy co i jak,zastosowałem się do zaleceń i jakoś nic się nie zmieniło.
Tak jak to powiedziałem,tak powtórzę,są na forum osoby które się ZFOCHOWAŁY na normalne zachowanie pozostałych klubowiczów i na siłę próbują zrobić tu porządek i dopiąć swego poprzez nie odzywanie się i nie udzielanie rad innym,bo nuż jeszcze ktoś z tych rad skorzysta...
problem jest tu w tym że te RADY pojawiały się po baaaardzo długim czasie,a jak ktoś pisze w dziale "szybkie pytanie i odpowiedź" to raczej nie po to żeby czekać na poradę przez tydzień lub dwa,więcej wniosą MOJE domysły (czasem trafne a czasem nie) niż po miesiącu wymądrzanie się mijaka i mieszanie mnie z błotem że głupoty piszę i się nie znam. Szkoda że TU NA FORUM wytworzyła się grupka osób która trzyma ze sobą sztamę i próbuje po swojemu ustawiać to publiczne miejsce.
No
ulżyło mi
jak sobie tak ładnie tu wszyscy wykład robili to nie mogło i mojego tu zabraknąć :]
moja rada
bez napinek chłopaki,bo jeszcze komuś żyłka pęknie ;)
Avatar użytkownika
MArbas01
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 4732
Dołączył(a): 2008-07-30, 22:47

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez vagin » 2014-03-14, 08:01

i się orżnie i będzie śmierdziało :]
vagin
 
 
Posty: 151
Dołączył(a): 2013-12-21, 11:29
Rocznik S2000: 2002
Wersja: AP1

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez michu358 » 2014-03-14, 10:10

Dodam i cos od siebie,kupilem gotowy defer od Kija poniewaz:
- mam go na gotowo z dostawa do domu
- poskladany z jakims tam doswiadczeniem (nikt nie narzekal wiec jakas renoma juz jest)
- nie dokladam do interesu kupujac sprzet do pracy
Latalem u siebie po mechaniorach,to zaden nie chcial sie podjac zlozenia,nie mam tez mozliwosci pozostawienia auta na podnosniku na kilka dni,wiec naprawde jestem wdzieczny Kamilowi za pomoc

PS.Kiju?? :P jaki czas od kupna dyfra przewidujesz servisowanie i naprawy gwarancjyjne? ;D
Avatar użytkownika
michu358
Klubowicz 2k rpm
 
 
Posty: 254
Dołączył(a): 2012-03-31, 22:22
Lokalizacja: Markowice
Rocznik S2000: 2002
Wersja: AP1

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez Piotrulec » 2014-03-14, 10:58

Marbas oczywiście że masz część racji, ale zobacz jak teraz wygląda forum.
Ja też zauważyłem spadek aktywności wielu forumowiczów i też mi się to nie podoba.
Ty od razu masz na myśli myijaka - gość zna się na suce jak mało kto, ale odkąd kupił bume i urodziły mu się bliźniaki to praktycznie nie zagląda na to forum, na czym tracimy wszyscy a najbardziej początkujący użytkownicy s2000.
Uważam że siłą tej społeczności powinna być wymiana informacji, a nie koniecznie giełda, dlatego powstał ten dział i zacznijmy z niego korzystać.
Nie wiem czemu jeszcze temat Siwego o renowacji siedzeń nie został tu przeniesiony, to świetnie przeprowadzona naprawa minimalnymi kosztami i jeszcze bardzo profesjonalny opis.
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez MArbas01 » 2014-03-14, 13:31

co do renowacji foteli przez siwego to jak najbardziej klasa
i moderatorzy powinni wydzielić go w tym dziale
co do tego że mijak ma dużą wiedzę i nie tylko on ;) nie przeczę,ale to czym spowodowany jest jego brak aktywności wypowiadać się nie będę bo nie wiem,a domyślać się tylko mogę...aktywność logowań mijaka raczej nie świadczy o tym że nie zagląda tu na forum ;)
zawsze starałem się być pomocny dla klubowiczów i mam nadzieję że jakaś mała część z nich przynajmniej to doceni,owszem są zawsze mniej lub bardziej zadowoleni ale wszystkim nie dogodzi,jak to w życiu.
obiektywnie patrząc powiem iż nie widzę nic złego że Kamil składa dyferencjały i z jakimś małym bonusem dla siebie je sprzedaje,nie oszukujmy się przecież nie żyje ze składania dla nas dyferencjałów ;)
co do wykorzystania wiedzy jaką zdobył Piotrulec bo on rozbił ten temat dokładnie i pierwszy złożył krótki dyfer to powinniście to sobie na spokojnie wyjaśnić bo jak najbardziej rozumiem poirytowanie Piotrka tym faktem :)
Pewnie osobiście też bym się wkurzył,a wystarczyło zapytać czy nie ma nic przeciwko że będzie ktoś sobie składał takie dyferencjały dla zainteresowanych z małą marżą i pewnie nikt nie miałby do siebie jakiś pretensji ;)
podsumowując
zapytać nie zaszkodziłoby
a robota Kamila też nikomu nie szkodzi :)
wilk syty i owca cała czego chcieć więcej :cool:
Avatar użytkownika
MArbas01
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 4732
Dołączył(a): 2008-07-30, 22:47

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez Piotrulec » 2014-03-14, 14:38

widzę że dyskusja mocno zbija z toru.
Nie chodzi ani o ciebie Mordeczko ani o myijaka, ani nawet o to że Kamil składa takie dyfry i je sprzedaje!
Temat powstał aby był prosty i przejrzysty dostęp do tych informacji na forum, a zarobiłem to głównie dlatego że Kamil wystawia do sprzedania na forum same przełożenia a nie gotowe dyfry.
Sam złożyłem tych dyfrów kilkanaście jak nie dziesiąt i nigdy za przełożenie ok KIA nie płaciłem więcej niż 200pln , wybielanie się Kamila że płaci więcej bo ma zaufanego dostawce jest słabe KIA ma 120/130KM moc, na przedni dyfer jest przekazywane jakieś 40% tej astronomicznej mocy , jak by tym nie jeździć to przełożenie, w moich przypadkach, zawsze było igła.
K_iju napisał(a):ja płacę za NTN 119zł
polecam firme
Astrik
Tel/fax: 22 725 43 57
05-870 Błonie, Łąki 76, woj. mazowieckie
Łożyska
sprzedadzą ci NTN za 70zl i wystawią jeszcze FV

dalszą dyskusję w tym wątku uważam za niepotrzebną, ten dział powinien być czysty od takich wypowiedzi , nie wiem czemu jeszcze nie został z tym zrobiony porządek :what:
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez Art » 2014-03-14, 15:17

Piotrek sam trochę tą dyskusję sprowokowałeś pisząc na początku:
Piotrulec napisał(a):W wakacje cztery lata temu udostępniłem wszystkie te informacje Kamilowi, oczywiście bezpłatnie , bo chciał sobie zmontować takie przełożenie i nie ukrywam swojej irytacji jak widzę że chce zarabiać na forumowiczach. Forum powinien być bazą informacji, a nie wyłącznie giełdą, dlatego zachęcam kolegów i koleżanki do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i modyfikacjami w tym dziale.


Marbas, a z Tobą to chyba jeszcze nigdy nie byłem tak zgodny jak teraz
MArbas01 napisał(a):co do wykorzystania wiedzy jaką zdobył Piotrulec bo on rozbił ten temat dokładnie i pierwszy złożył krótki dyfer to powinniście to sobie na spokojnie wyjaśnić bo jak najbardziej rozumiem poirytowanie Piotrka tym faktem :)
Pewnie osobiście też bym się wkurzył,a wystarczyło zapytać czy nie ma nic przeciwko że będzie ktoś sobie składał takie dyferencjały dla zainteresowanych z małą marżą i pewnie nikt nie miałby do siebie jakiś pretensji ;)


peace love rock and roll

-chyba wszystkie posty tak zacznę podpisywać nawet te wredne-
Supersprint - biżuteria dla suki
Avatar użytkownika
Art
 
 
Posty: 739
Dołączył(a): 2009-08-15, 02:35
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez MArbas01 » 2014-03-14, 19:00

apropos moderowania tych i innych tematów...
po 1 zróbcie z tym tematem porządek,nie obrażę się i chyba inni też jak po prostu ktoś pokasowałby niepotrzebną dyskusję,bo wyjaśniliśmy sobie co mieliśmy ;)
a po 2 może jednak ktoś ruszy temat moderowania tego forum bo jeszcze nigdy na tym forum nie było takiego bajzlu jak teraz :roll:

pozdro 2000
Avatar użytkownika
MArbas01
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 4732
Dołączył(a): 2008-07-30, 22:47

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez Tomac » 2014-03-14, 23:00

Wątek o złożeniu dyfra jak najbardziej spoko.. to bez dwóch zdań powinno być na forum i już. Ale czepianie się Kija że składa dyfry i je sprzedaje jest zdecydowanym przegięciem. Ma chłopak wiedzę, zdolności manualne i odpowiedni bekstejdż to składa i już.. i robi to DLA NAS. A że sobie przy tym zarobi to co to kogo? Bardzo dobrze.. niech zarabia.. przecież nie będzie dokładał do interesu.. jak widać jest sporo chętnych na gotowy dyfer.. Ja sam bym sobie nie złożył dyfra bo nie mam na takie rzeczy czasu, nie mam zaplecza i doświadczenia także dzięki Ci Kiju że jako jedyny na forum sprzedajesz gotowe dyfry. Kupiłem od Ciebie i jestem zadowolony... i pewnikiem kupiłbym jeszcze raz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Tomac
 
 
Posty: 1195
Dołączył(a): 2012-02-26, 16:50
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez Michael19 » 2014-03-14, 23:32

Tomac napisał(a):Wątek o złożeniu dyfra jak najbardziej spoko.. to bez dwóch zdań powinno być na forum i już. Ale czepianie się Kija że składa dyfry i je sprzedaje jest zdecydowanym przegięciem. Ma chłopak wiedzę, zdolności manualne i odpowiedni bekstejdż to składa i już.. i robi to DLA NAS. A że sobie przy tym zarobi to co to kogo? Bardzo dobrze.. niech zarabia.. przecież nie będzie dokładał do interesu.. jak widać jest sporo chętnych na gotowy dyfer.. Ja sam bym sobie nie złożył dyfra bo nie mam na takie rzeczy czasu, nie mam zaplecza i doświadczenia także dzięki Ci Kiju że jako jedyny na forum sprzedajesz gotowe dyfry. Kupiłem od Ciebie i jestem zadowolony... i pewnikiem kupiłbym jeszcze raz.


Ty Tomac ty umiesz czytac ze zrozumieniem o co chodzi w tym watku .... wydaje mi sie ze koncert zyczen, laurki z podziekowaniami , bombonierki i kwiaty to nie ten dział...
Ostatnio edytowano 2014-03-20, 23:31 przez Michael19, łącznie edytowano 3 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Michael19
Klubowicz 4k rpm
 
 
Posty: 502
Dołączył(a): 2007-11-28, 12:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik S2000: 2004
Wersja: AP1

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez Tomac » 2014-03-14, 23:52

Michael19 napisał(a):Ty Tomac ty umiesz czytac ze zrozumienie.


Ja Michalel ja nie umie czytać i nie rozumie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Tomac
 
 
Posty: 1195
Dołączył(a): 2012-02-26, 16:50
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez K_iju » 2014-03-15, 09:35

Czytając pierwszy post każdy zrozumiał to tak samo,Piotrulec ma do mnie żal o sprzedawanie dyfrów, gdyż zamieniłem jego pomoc PW i telefoniczną przy składaniu mojego dyfra na składanie gotowych dyfrów dla innych za pieniądze.

Historia składania dyfra pojawiła się od tego linka kilka lat temu

http://www.turbomagazine.com/tech/0804_ ... rage_tech/

Ale jako,że Piotrulec zrobił to jako pierwszy,napisałem o porady i wytłumaczenie jak chłopu o problemy z tym związane i jego doświadczenia,nie odmówił mi pomocy,za którą mu podziękowałem i do tej pory dziękuję.



Potem dopiero Piotrek w temacie wyjaśnia,iż chodzi mu o cenę przełożeń na forum.Moja cena spowodowana jest zakupem przełożeń w ciut innej cenie niż podanej przez niego, Rozbieżność cen dyfrów jest niemała,doliczyć trzeba koszt przesyłki i małą kwotę na ich rozbiórkę.W cenę wliczone jest także ryzyko zakupu uszkodzonego przełożenia,jest w niej również margines do targowania,które w każdym przypadku zakupu ma miejsce.Ciągle rozmawiamy co najlepsze o kwocie mniej więcej 100zł ;D ;D ;D także nie róbmy już dalej wiochy, pokasujcie i zostawcie tylko wycinkę ze sposobem złożenia dyfra.

Piotruś Peace ,nie mam żalu,chciałeś dobrze dla forum,ja także staram się być fair wobec innych.Ciao
Ostatnio edytowano 2014-03-15, 10:04 przez K_iju, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
K_iju
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2344
Dołączył(a): 2009-04-21, 17:22
Lokalizacja: Ostrołęka
Rocznik S2000: 2004
Wersja: AP1

Re: Jak zmienić przełożenia dyfra 4,44 / 4,62 / 4,77

Postprzez Rogal » 2014-03-15, 10:03

Jakbym był moderatorem to już dawno bym to wykasował ... ale jak to marbas ładnie napisał kilka postów wyżej ... teraz jest ...


W temat się nie wbijam ... Ja mam dyfer zrobiony przez Piotrka i jestem bardzo zadowolony ... ale ciesze się że Kamil robi takie dyfry ... przynajmniej osoby takie jak ja mają możliwość otrzymania gotowca.
Jeżeli widzisz ten post to masz szczęście bo pewnie zaraz zostanie skasowany!
Ten post to spam i NIE został wysłany zgodnie z żadną Ustawą tylko wbrew woli autora który nie ponosi żadnej odpowiedzialności za publikowaną treść.
Obrazek
Avatar użytkownika
Rogal
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 3530
Dołączył(a): 2007-01-18, 23:05
Lokalizacja: Mielec / Kraków
Rocznik S2000: 2006
Wersja: AP1

Następna strona

Powrót do FAQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość