Jak zrobić AIR DUCT do S2000

Baza wiedzy

Jak zrobić AIR DUCT do S2000

Postprzez Piotrulec » 2014-03-24, 11:04

AIR DUCK czyli doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka do chłodzenia przedniego układu hamulcowego.

1-Zacząłem od wycięcia kłów w przednim zderzaku , i wyszlifowaniu krawędzi wiertarką z drobnym papierem ściernym
Obrazek
2-Wycięte kły zasłoniłem siatką tjuningową GTI z allegro
siatka.png

3-Z dociętego trójnika rynny PCV , metodą kształtowania na gorąco odwzorowałem kształt kła , tak powstał chwytak powietrza
Obrazek
Obrazek
4-Montaż z prawej strony był łatwiejszy ponieważ przestrzeń prawego nadkola jest pusta, pokaże montaż lewej strony.
5-Musiałem przenieść przekaźnik do sterowania pompy powietrza nieco wyżej.
Obrazek
6-Stelaż pompy osłonięty uszczelką aby nic się nie przetarło , oraz mocowanie rynnochwytaka w 3 punktach za pomocą blachy ze stali nierdzewnej, żeby konstrukcja była stabilna.
Nie ma żadnego mocowania do zderzaka, chwytaki są przymocowane do nadwozia, czyli nadkole i zderzak można w tak samo łatwy sposób demontować.
Obrazek
7-Końcówka przy tarczy hamulcowej wykonana z rury kanalizacyjnej przetoczonej do odpowiedniego rozmiaru , ścianka o grubości ok 1,5mm z przyspawanych uchem mocującym przykręcanym pod śrubę końcówki drążka kierowniczego, na foto widać wersję roboczą która nie jest idealnie dopasowany do płaszczyzny tarczy, wersja na aucie pasuje idealnie.
Obrazek
8-Połączenie chwytaka ze stalową końcówka przy tarczy za pomocą przewodu IC pochodzącego z jakiegoś kombajnu , generalnie szukałem po średnicy i chciałem żeby to było z gumy odpornej na wysoką temperaturę, przewody są bardzo solidne , zbrojone z usztywniającą spiralą wewnętrzną , dzięki czemu nie zapadają się i nie było potrzeby podpierania ich przy wahaczach.
Obrazek
Obrazek
9-W ramach formalności sprawdzenie czy przewody elastycznie nie obcierają o elementy zawieszenia podczas skrętu , pomalowanie elementów stalowych i z PCV na czarny mat i przetestowanie działania ;)
Wyniki pomiarów podczas normalnej jazdy po mieście spadek temperatury o 30% mierzony w wewnętrznych lamelach tarczy sondą z termoparą
Podczas upalania na mieście bez rozwijania większych prędkości , czyli gaz-hamulec, gaz-hamulec, bez schłodzenia spadek temp. o 21% przy czym z nie chłodzonej strony już się dymiło :D
Podejrzewam że różnica podczas jazdy torowej gdzie prędkości są znacznie większe ,powinna oscylować w granicach 30-40% spadkiem temperatury na tarczy.

Jako uzupełnienie zestawu chłodzenia warto zamontować osłony gumowych kapturków sworzni, osłony wykonane z bandaży termicznych :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio edytowano 2014-03-24, 12:03 przez Piotrulec, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Jak zrobić AIR DUCK do S2000

Postprzez Couguarek » 2014-03-24, 11:27

Fajny, przydatny opis :)


P.S. zmień nazwę na Air Duct, bo póki co to jakaś powietrzna kaczka wyszła ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Couguarek
Klubowicz 2k rpm
 
 
Posty: 353
Dołączył(a): 2009-02-01, 23:55
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik S2000: 2004
Wersja: AP2


Powrót do FAQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość