Samodiagnostyka

Baza wiedzy

Samodiagnostyka

Postprzez jubikej » 2007-04-29, 18:55

Jesli ktoraś z kontrolek zasygnalizuje nam błąd to zanim pojedziemy do serwisu warto sprawdzić samemu co jest nie tak :D Sprawa jest banalna i czasami w banalny sposób można rozwiązać problem.

1. Lokalizujemy gniazdo diagnostyczne SCC (Service Check Connector)
modele do 2003 roku od strony pasa?era po lewej stronie pod deska rozdzielcz?
modele od 2004 roku od strony kierowcy po prawej stronie za radiem
Obrazek
tak to wyglada
2. Przy wyłączonej stacyjce mostkujemy kabelkiem piny 4 i 9
Obrazek
3. Przekręcamy stacyjkę i obserwujemy kontrolki na desce rozdzielczej. Te które nam się zapaliły zaczną migać na przemian długimi i krótkimi sygnałami. Liczymy ilość długich i krótkich zapaleń, jeśli wystąpi więcej niż jeden błąd to pomiędzy kolejnymi sygnałami jest chwila przerwy. Przykład jeden długi i cztery krótkie to błąd 14.
4. Lokalizujemy numer błędu

błędy ABS
DTC:11- Right front wheel sensor(open/short to body ground/short to power)
DTC:12- Right front wheel sensor(electrical noise/intermittent interruption)
DTC:13- Left front wheel sensor(same as 11)
DTC:14- Left front wheel sensor(same as 12)
DTC:15 -Right rear wheel sensor( Open/short to body ground /short to power)
DTC:16- Right rear wheel sensor(Electrical noise /intermittent interruption)
DTC:17- Left rear wheel sensor(open/short to body ground/short to power)
DTC:18- Left rear wheel sensor(electrical noise/intermittent interruption)
DTC:21- Right front pulser
DTC:22- Left front pulser
DTC:23- Right rear pulser
DTC:24- Left rear pulser
DTC:31- Solenoid
DTC:32- Solenoid
DTC:33- Solenoid
DTC:34- Solenoid
DTC:35- Solenoid
DTC:36- Solenoid
DTC:37- Solenoid
DTC:38- Solenoid
DTC:41- Right front wheel lock
DTC:42- Left front wheel lock
DTC:43- Right rear wheel lock
DTC:44- Left rear wheel lock
DTC:51- Motor lock
DTC:52- Motor stuck off
DTC:53- Motor stuck on
DTC:54- ABS fail safe relay
DTC:61- Low FSR + B voltage
DTC:62- High FSR + B voltage
DTC:71- Different diameter tire
DTC:81- CPU diagnosis , and ROM/ RAM diagnosis

b??dy SRS
DTC 1-1 - open in driver's airbag inflator
DTC 1-2 - increased resistance in driver's airbag inflator
DTC 1-3 - short to another wire or decreased resistance in driver's airbag inflator
DTC 1-4 - short to power in driver's airbag inflator
DTC 1-5 - short to ground in driver's airbag inflator
DTC 2-1 - open in passenger's airbag inflator
DTC 2-2 - increased resistance in passenger's airbag inflator
DTC 2-3 - short to another wire or decreased resistance in passenger's airbag inflator
DTC 2-4 - short to power in driver's passenger's inflator
DTC 2-5 - short to ground in driver's passenger's inflator
DTC 3-1 - open in driver's seat belt tensioner
DTC 3-2 - increased resistance in driver's seat belt tensioner
DTC 3-3 - short to another wire or decreased resistance in driver's seat belt tensioner
DTC 3-4 - short to power in driver's seat belt tensioner
DTC 3-5 - short to ground in driver's seat belt tensioner
DTC 4-1 - open in passenger's seat belt tensioner
DTC 4-2 - increased resistance in passenger's seat belt tensioner
DTC 4-3 - short to another wire or decreased resistance in passenger's seat belt tensioner
DTC 4-4 - short to power in passenger's seat belt tensioner
DTC 4-5 - short to ground in passenger's seat belt tensioner
DTC 5-1 - internal failure of SRS unit
DTC 5-2 - internal failure of SRS unit
DTC 5-3 - internal failure of SRS unit
DTC 5-4 - internal failure of SRS unit
DTC 6-1 - internal failure of SRS unit
DTC 6-2 - internal failure of SRS unit
DTC 6-3 - internal failure of SRS unit
DTC 6-4 - internal failure of SRS unit
DTC 7-1 - internal failure of SRS unit
DTC 7-2 - internal failure of SRS unit
DTC 7-3 - internal failure of SRS unit
DTC 8-1 - internal failure of SRS unit
DTC 8-2 - internal failure of SRS unit
DTC 8-3 - internal failure of SRS unit
DTC 8-4 - internal failure of SRS unit
DTC 8-6 - internal failure of SRS unit
DTC 9-1 - internal failure of the SRS unit. if intermittent, it could mean internal failure of the unit or a faulty indicator light circuit.
DTC 9-2 - internal failure of the SRS unit. if intermittent, there may be an internal failure of the power supply (VB line).
DTC 10-1 - SRS airbag deployed (SRS unit must be replaced).

b??dy EPS
DTC: 1 Power relay stuck ON
DTC: 2 Fail-safe relay stuck ON
DTC: 3 LOW FET(Motor drive transistor)stuck ON
DTC: 4 UP FET(Motor drive transistor)stuck ON
DTC: 5 Open to body ground in the motor circuit
DTC: 11 Difference of high voltage and lower voltage on the torque sensor
DTC: 12 A problem with voltage for torque sensor VT3
DTC: 13 A problem with average of voltage for torque sensor VT1 and VT2
DTC: 14 Open or short to body ground in the torque sensor circuit
DTC: 21 A problem with the voltage for lG1
DTC: 22 Excessive change of the vehicle speed sensor signal
DTC: 23 A problem with the circuit for engine speed signal
DTC: 30 A problem with the sub-microcomputer
DTC: 31 A problem with the initial current sensor offset
DTC: 32 A problem with the main current sensor offset
DTC: 33 A problem with the current sensor

b??dy CEL
3 Manifold Absolute Pressure (MAP)
4 Crankshaft Position (CKP)
5 Manifold Absolute Pressure (MAP)
6 Engine Coolant Temperature (ECT)
7 Throttle Position (TP)
8 Top Dead Center (TDC)
10 Intake Air Temperature (IAT)
13 Barometric Pressure (BARO)
14 Idle Control (IAC)
17 Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit Malfunction
20 Electrical Load Detector (ELD)
22 VTEC System Malfunction
23 Knock Sensor Circuit Malfunction
34 Engine Control Module (ECM) / Powertrain Control Module (PCM) Power Source Circuit Unexpected Voltage
39 Serial Communication Link Malfunction
41 Air Fuel Ratio (A/F) Sensor
45 Fuel System Too Lean
45 Fuel System Too Rich
48 Air Fuel Ratio (A/F) Sensor Circuit Malfunction
57 Camshaft Position (CMP)
61 Air Fuel Ratio (A/F) Sensor Slow Response
63 Secondary Heated Oxygen Sensor (Secondary HO2S) (Sensor 2)
65 Secondary Heated Oxygen Sensor (Secondary HO2S) (Sensor 2) Heater Circuit Malfunction
67 Catalyst System Efficiency Below Threshold
71-74 Random Misfire
86 Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor Range/Performance Problem
87 Cooling System Malfunction
90 Evaporative Emission (EVAP)
91 Fuel Tank Pressure (FTP)
106 Intake Manifold Runner Control (IMRC) System Malfunction
107 Intake Manifold Runner Control (IMRC) Valve Position Sensor Circuit

(te sa zrobione na podstawie K-serii wiec moga wystepowac roznice)
Ostatnio edytowano 2008-01-04, 23:16 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
ex S2000 Obrazek
2013 RDX Obrazek
Avatar użytkownika
jubikej
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 4002
Dołączył(a): 2009-10-30, 13:28
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Postprzez Wiseguy » 2008-09-24, 18:47

Ja sprawdzałem i du**, check nie mruga. Sprawdz bezpieczniki pod mask? oraz w kabinie bo pewnie spaliłe? jaki? i dlaego fura Ci nieodpala.
-Snoop, podoba Ci się AP2 ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Wiseguy
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2635
Dołączył(a): 2007-07-14, 19:10
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik S2000: 1999
Wersja: AP1

Postprzez jubikej » 2008-09-24, 19:11

ja to robilem :) u mnie działa :)
ex S2000 Obrazek
2013 RDX Obrazek
Avatar użytkownika
jubikej
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 4002
Dołączył(a): 2009-10-30, 13:28
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Postprzez Piotrulec » 2008-09-24, 19:25

porazka..... napewno 4 i 9 moze 5 i 16?? boje sie sprawdzić :roll:
u mnie pod 9 jest pusto nie ma przewodu podlaczonego :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2621
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Postprzez Wiseguy » 2008-09-24, 19:32

Co? mi się zdaje że to w nowszych todziała a w starszych inne piny się ł?czy.
-Snoop, podoba Ci się AP2 ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Wiseguy
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2635
Dołączył(a): 2007-07-14, 19:10
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik S2000: 1999
Wersja: AP1

Postprzez jubikej » 2008-09-24, 21:19

wiecie te zdjecie i rysunki to nie moj wymysl :) zaczerpnalem je z s2ki :) przetlumaczylem to tylko po tym jak sam to zrobilem
ex S2000 Obrazek
2013 RDX Obrazek
Avatar użytkownika
jubikej
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 4002
Dołączył(a): 2009-10-30, 13:28
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Postprzez Badi » 2008-09-24, 22:26

u mnie w 2002 roku kostka jest od strony kierowcy a mi sie to sprawdziło ;) tzn zadziałało :)
Badi
 
 

Postprzez Wiseguy » 2008-09-25, 08:09

Tym razem nie, ale poprzednio jak próbowałem to spiełem też inne piny i mi bezpiecznik pod mask? wywaliło, a objaw? było chce check przestał się zapalać w ogóle.
-Snoop, podoba Ci się AP2 ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Wiseguy
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2635
Dołączył(a): 2007-07-14, 19:10
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik S2000: 1999
Wersja: AP1

Postprzez jubikej » 2008-09-25, 17:07

no to chyba dobrze bo plus i minus zamyka obieg, wymien bezpiecznik i sprobuj jeszcze raz!! jakby sie wtyczki rozniily to i testery by musialy sie roznic a gniazdo ISO jest uniwersalne i nie stosuje sie go tylko w hoindzie, wiec i piny powinny sie pokrywac
ex S2000 Obrazek
2013 RDX Obrazek
Avatar użytkownika
jubikej
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 4002
Dołączył(a): 2009-10-30, 13:28
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Postprzez Piotrulec » 2008-09-26, 08:16

no to ktore wkoncu sie spina?????????
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2621
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Postprzez jubikej » 2008-09-26, 12:07

zauwazcie ze numeracja w serwisowce a na tym co ja zapodalem jest inna!! wg serwisowki laczymy 8 z 13
Ostatnio edytowano 2008-09-26, 13:16 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
ex S2000 Obrazek
2013 RDX Obrazek
Avatar użytkownika
jubikej
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 4002
Dołączył(a): 2009-10-30, 13:28
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Postprzez Piotrulec » 2008-09-26, 12:40

Sqad, wlasnie zmostkowalem zgodnie ze schematem 8 i 12 i wywalilo mi bezpiecznik pod maska,auto nie chcialo zapalic
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2621
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Postprzez jubikej » 2008-09-26, 13:07

Sqad napisał(a):Zobacz numeracje w pierszym poscie. Różni się foto od tej kosteczki z numerkami, na focie jest 8 pinów a na schemacie poniżej 9 :P


ja nie widze roznic !! po 8 w kazdym rzedzie jest!!

Obrazek Obrazek
Ostatnio edytowano 2008-09-26, 13:15 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
ex S2000 Obrazek
2013 RDX Obrazek
Avatar użytkownika
jubikej
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 4002
Dołączył(a): 2009-10-30, 13:28
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Postprzez jubikej » 2008-09-26, 13:07

Piotrulec napisał(a):Sqad, wlasnie zmostkowalem zgodnie ze schematem 8 i 12 i wywalilo mi bezpiecznik pod maska,auto nie chcialo zapalic


a ja napisalem zebys 8 i12 mostkowal?? 8 i 13 zmostkuj!!

czytac ze zrozumieniem!!

juz wam post wyzej zapodalem porownanie wtyczek :P
ex S2000 Obrazek
2013 RDX Obrazek
Avatar użytkownika
jubikej
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 4002
Dołączył(a): 2009-10-30, 13:28
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Postprzez Piotrulec » 2008-09-26, 13:23

jubikej, nie działa, na rogach kostek ja cyferki 1 8 9 16 odpowiadaja numerom pinow ale w mojej kostce w pinie 8 i 9 nie ma kabla zadnego
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2621
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Postprzez jubikej » 2008-09-26, 13:26

to sobie looknij na schemta te oznaczenia ktore ja dalem nie sa oznaczeniami fabrycznymi!! ktos sobie tak akurat ponumerowal bo bylo mu wygodnie!!

juz specjalnie dlaem oba schematy obok siebie zebyscie sie nie gubili!!
ex S2000 Obrazek
2013 RDX Obrazek
Avatar użytkownika
jubikej
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 4002
Dołączył(a): 2009-10-30, 13:28
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Postprzez Piotrulec » 2008-09-26, 14:47

Sqad napisał(a):Czyli żeby była jasno?ć 8 i 13,.... dzi? sprawdze, tylko zaopatrze się w dodatkowy bezpiecznik.

juz nie musisz efekt ten sam, jade po bezpieczniki na stacje 8/
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2621
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Postprzez jubikej » 2008-09-26, 14:48

kto nie probuje ten nie wie :)
ex S2000 Obrazek
2013 RDX Obrazek
Avatar użytkownika
jubikej
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 4002
Dołączył(a): 2009-10-30, 13:28
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Postprzez jubikej » 2008-09-26, 16:39

pozostaje wam tylko tester :)
niestety nie wykasuje on innych bledow niz te od silnika :)
ex S2000 Obrazek
2013 RDX Obrazek
Avatar użytkownika
jubikej
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 4002
Dołączył(a): 2009-10-30, 13:28
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Postprzez jubikej » 2008-09-26, 20:45

wtedy inaczej kody pokazuje
ex S2000 Obrazek
2013 RDX Obrazek
Avatar użytkownika
jubikej
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 4002
Dołączył(a): 2009-10-30, 13:28
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Postprzez Wiseguy » 2008-10-01, 09:12

U mnie następujące piny są pełne: 4; 5; 7; 14; 16 reszta jest pusta.
-Snoop, podoba Ci się AP2 ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Wiseguy
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2635
Dołączył(a): 2007-07-14, 19:10
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik S2000: 1999
Wersja: AP1

Postprzez Piotrulec » 2008-10-01, 18:27

wiadomo juz co z czym?
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2621
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Postprzez Krasnall » 2008-10-07, 03:04

Mam do Was pytanie, czy po przekręceniu (normalnie) kluczyka w stacyjce na II i nie odpalaniu samochodu pali się Wam check, później kilka razy mruga i ganie? Bo dla mnie to dziwne, powinien się chyba palić ciągle tak jak napięcie czy tam cinienie oleju. Nie pamiętam po prostu czy to normalne, czy co się pomieszało przy grzebaniu w okolicach kolumny kierowniczej.
Krasnall
 
 

Postprzez andmal100 » 2008-11-09, 20:55

Krasnall napisał(a):Mam do Was pytanie, czy po przekręceniu (normalnie) kluczyka w stacyjce na II i nie odpalaniu samochodu pali się Wam check, później kilka razy mruga i ganie? Bo dla mnie to dziwne, powinien się chyba palić ciągle tak jak napięcie czy tam cinienie oleju. Nie pamiętam po prostu czy to normalne, czy co się pomieszało przy grzebaniu w okolicach kolumny kierowniczej.



Normalne to raczejnie jest. Spróbuj go zresetować:)
andmal100
 
 

Postprzez Krasnall » 2008-12-05, 14:06

Co do pierwszego posta. Jeli komu zapali się CHECK numer 90 (Evaporative Emission (EVAP)) to prawdopodobnie będzie to oznaczało zepsutą uszczelkę korka wlewu paliwa (wymienić korek). W gorszym wypadku dziurę w baku ;)
Krasnall
 
 

Następna strona

Powrót do FAQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

cron