Badanie techniczne tylnych hamulców a szpera

Tematy dotyczące silnika, jego sterowania, wydechu i przeniesienia napędu

Badanie techniczne tylnych hamulców a szpera

Postprzez Karol » 2019-08-21, 13:20

W trakcie ostatniego badania technicznego diagnosta przy sprawdzaniu siły hamowania ręcznego na rolkach zastosował technikę dla auta z napędem 4x4, tj. przeciwne kierunki obrotów L i P rolki. Dla mnie przy szperze jest to dużym błędem, gdyż mechanizm stara się ograniczyć różnicę prędkości kątowych obu kół.
Przesadzam, czy faktycznie niekorzystnie może to wpłynąć na zużycie (uszkodzenie) torsen'a, a pomiar hamowania będzie błędny przez opory w mechanizmie?
Avatar użytkownika
Karol
Klubowicz 2k rpm
 
 
Posty: 391
Dołączył(a): 2017-03-19, 22:50
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2002
Wersja: AP1

Re: Badanie techniczne tylnych hamulców a szpera

Postprzez Piotrulec » 2019-08-26, 13:18

nie powinno mieć to znaczenie, ponieważ torsen działa tylko w momencie gdy napęd podawany jest z wału napędowego
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2583
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Badanie techniczne tylnych hamulców a szpera

Postprzez Karol » 2019-08-26, 14:23

Dzięki, uspokoiłeś mnie :) . Nie muszę rozbierać dyfra ;)
PS bałem się że ośka nie może napędzić ślimaka.
Avatar użytkownika
Karol
Klubowicz 2k rpm
 
 
Posty: 391
Dołączył(a): 2017-03-19, 22:50
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2002
Wersja: AP1


Powrót do Silnik i napęd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość