coś klekocze

Tematy dotyczące silnika, jego sterowania, wydechu i przeniesienia napędu

coś klekocze

Postprzez maciej » 2017-06-19, 19:34

Cześć,

niedawno kupiłem s2000 i po paru dniach zaczęły się problemy.
Na samym początku po przekroczeniu 6 tys obrotów było szarpnięcie (jakby odcięcie paliwa). Nie za każdym razem, ale zawsze na mocno rozgrzanym silniku. Wczoraj wracałem z długiego weekendu i prawie przy każdym wyprzedzaniu powyżej 6 tys obrotów było szarpnięcie i musiałem szybko wrzucić wyższy bieg. W pewnym momencie zapalił się check. Całe szczęście miałem wtyczkę OBD przy sobie i od razu odpaliłem program w telefonie. Wyskoczył błąd o nr P1259. Skasowałem i pojechałem dalej. Przez większą część drogi nie przekraczałem 6 tys, ale jak już to zrobiłem to vtec załączał się normalnie.
Po przyjeździe i rozładunku chciałem wjechać do garażu. Włączyłem silnik i usłyszałem dziwne stukanie. Auto klekocze na wolnych obrotach i na rozgrzanym silniku trochę jak diesel. Pytanie czy to jest to słynne TCT? Dzisiaj pojechałem na przejażdżkę, żeby zobaczyć czy po nocy nadal występują te same objawy. Po przejechaniu ok. 10 km znowu coś dziwnego. Auto zaczęło skakać po obrotach. Utrzymując prędkość np. przy 4 tys obrotów auto jechało "żabą".
Strasznie się dławił. Przy podjeździe auto 2 razy zgasło od niskich obrotów. Auto chwilę pochodziło na luzie i znowu check. Tym razem błąd o nr P0122. Zgasiłem eske, po parunastu minutach włączyłem, skasowałem błąd i obroty powiedzmy, że wróciły do normalności.
Mieliście może podobne sytuacje? Z tymi stukami można jeździć czy prosto do mechanika lecieć?
Ostatnio edytowano 2019-05-10, 15:02 przez maciej, łącznie edytowano 1 raz
maciej
 
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2017-06-01, 10:05
Rocznik S2000: 1999
Wersja: AP1

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez jubikej » 2017-06-19, 22:31

zacznij od sprawdzenia tego co pokazują błędy a nie tylko kasujesz
ex S2000 Obrazek
2013 RDX Obrazek
Avatar użytkownika
jubikej
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 4002
Dołączył(a): 2009-10-30, 13:28
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez majkel4 » 2017-06-20, 05:57

Nie wydaje mi sie żeby to był dźwięk luźnego łańcucha.
Po dodaniu gazu klekot ustaje?
Błąd P1259 może być spowodowany słabym ciśnieniem oleju a P0122 może byc padnięty czujnik tps, zobacz jakie masz napięcie na zamknietej i otwartej przepustnicy. Objawy by pasowały do padnietego czujnika tps prócz tego klekotu.
Masz jakieś miernik w domu ? To ci napiszę jak to możesz sprawdzić.
Obrazek
Avatar użytkownika
majkel4
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 1241
Dołączył(a): 2010-12-09, 12:30
Lokalizacja: Opole
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez Piotrulec » 2017-06-20, 09:28

ja tam cie nie będę martwił, ale jest kolejka po silniki u leszka :D
Jeśli masz niskie ciśnienie oleju to vtec się nie włączy, a silnik zacznie przerywać, więc objawy się zgadzają.
Zawór vteca potrzebuje ok 5,2-5,5 bara żeby zapiąć wałki, jeśli jest mniej to zawór nie zadziała a na niskim wałku nie zakręci się więcej niż ok 6tys.
Może być też tak że zapina ci nie wszystkie cylindry.
Ostatnio edytowano 2017-06-20, 09:33 przez Piotrulec, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez Lokis » 2017-06-20, 09:32

Narazie wiekszosc od leszka juz padla ;)
Nie spierdole tego, nie spierdole...
Obrazek
Avatar użytkownika
Lokis
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2870
Dołączył(a): 2007-12-06, 19:24
Lokalizacja: Legionowo
Rocznik S2000: 2004
Wersja: AP2

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez leszek35 » 2017-06-20, 09:37

Nie ode mnie bo ja ich nie robie sam jestem w szoku co sie dzieje a Wy tylko forum widzicie a mozecie wierzyc ze tel sie urywaja po silniki zaczely padac jak muchy po deszczu przyszedl na nie czas a nie ma skad ich brac
leszek35
 
 
Posty: 1195
Dołączył(a): 2010-04-05, 02:00
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez Lokis » 2017-06-20, 10:10

Smieje sie przeciez :p
Nie spierdole tego, nie spierdole...
Obrazek
Avatar użytkownika
Lokis
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2870
Dołączył(a): 2007-12-06, 19:24
Lokalizacja: Legionowo
Rocznik S2000: 2004
Wersja: AP2

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez leszek35 » 2017-06-20, 10:12

wiem Loczek ale tu nie ma cos się smiac bo jest jakas masakra z motorami do s2000 gdybym miał ich dziś z 5szt to wszystkie by poszły a nie mam zadnego i już nie wiem sam czy nie lepiej ich naprawiac tylko nie ma wałów i znowu problem.
leszek35
 
 
Posty: 1195
Dołączył(a): 2010-04-05, 02:00
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez B!G LAM3 » 2017-06-20, 11:03

W przyszłym roku może mój motorek będzie do sprzedania, a ja bym zarzucił jakąś większą pojemnością ;)

PS. TO jak to jest ze w Polsce sie tak j*bią te silniki a w anglii i usa maja po 2x (a nawet 3x) takie przebiegi jak u nas sie robi??!?!
Avatar użytkownika
B!G LAM3
 
 
Posty: 182
Dołączył(a): 2015-06-02, 18:37
Lokalizacja: Kraków
Rocznik S2000: 2000

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez leszek35 » 2017-06-20, 11:26

ja nie powiedziałem ze wszystkie ida na Polske ale zaczely się mega psuc :)
leszek35
 
 
Posty: 1195
Dołączył(a): 2010-04-05, 02:00
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez Piotrulec » 2017-06-20, 11:52

bo u nas nikt ich nie serwisuje według manuala, tylko jak silniki w taksówkach
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez bydz » 2017-06-20, 12:05

Piotrulec napisał(a):bo u nas nikt ich nie serwisuje według manuala, tylko jak silniki w taksówkach


Co masz na myśli?
bydz
 
 
Posty: 76
Dołączył(a): 2015-11-05, 17:53

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez leszek35 » 2017-06-20, 12:09

dokładnie to samo wczoraj slyszalem ze sa zle serwisowane i dlatego sa z nimi problemy
leszek35
 
 
Posty: 1195
Dołączył(a): 2010-04-05, 02:00
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez Piotrulec » 2017-06-20, 12:53

trzy magiczne parametry:
jakość oleju
filtr oleju
inspekcja głowicy

nie chce mi się rozpisywać o jakości olejów, ale 95% ludzi, myśli że jak zaleje nowy olej kupiony w tesco co 10tys to na pewno mu sie nie wysra, i zakłada filtr oleju za 11zl boscha .
Akurat w tym silniku filtr oleju jego jakość i parametry oleju mają bardzo ważne znaczenie, ponieważ wysokie obroty potrzebują bardzo wydajnej pompy i smarowania.
Teoretycznie można stosować zamienniki filtrów oleju, ale dlaczego na zamienniku K&N za 55pln jest o 0,8 bara mniejsze ciśnienie oleju niż na OEM filtrze ;)
taka różnica nie zniszczy silnika w tydzień ale może to zrobić na przełomie 50-80tys km
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez maciej » 2017-06-20, 13:54

W przyszłym tygodniu oddaje auto do mechanika. Zobaczymy co wymyśli. Oby nic poważnego...
maciej
 
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2017-06-01, 10:05
Rocznik S2000: 1999
Wersja: AP1

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez majkel4 » 2017-06-29, 20:27

I jaka diagnoza??? Panewka przekrecona???

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Avatar użytkownika
majkel4
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 1241
Dołączył(a): 2010-12-09, 12:30
Lokalizacja: Opole
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez maciej » 2017-07-03, 15:13

Stuki były spowodowane napinaczem. Ale przy okazji okazało się, że panewki do wymiany
maciej
 
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2017-06-01, 10:05
Rocznik S2000: 1999
Wersja: AP1

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez Piotrulec » 2017-07-03, 15:19

zakladaj OEM panewki
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez Johnson » 2017-07-04, 11:13

To ulga
Avatar użytkownika
Johnson
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 959
Dołączył(a): 2010-05-28, 14:26
Lokalizacja: Nadarejro-Nadarzyn
Rocznik S2000: 2002
Wersja: AP1

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez maciej » 2017-07-04, 15:52

Pytanie laika odnośnie OEM części. Dostępne są tylko u dealera czy jest jakieś inne źródełko?
maciej
 
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2017-06-01, 10:05
Rocznik S2000: 1999
Wersja: AP1

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez robert88 » 2017-07-04, 15:59

Jarusnet , Haparts

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Avatar użytkownika
robert88
 
 
Posty: 280
Dołączył(a): 2011-10-15, 02:34
Lokalizacja: Mielec
Rocznik S2000: 2004
Wersja: AP1

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez Piotrulec » 2017-07-04, 16:01

jak masz czas to z USA taniej będzie, pół panewka w PL 140zl główna, 120zl korba , w USA odpowiednio 9$ główna i 7$ korba
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez GS MIKE » 2017-07-06, 10:07

To moze kazdy z nas sobie kupi po komplecie na zapas
Avatar użytkownika
GS MIKE
 
 
Posty: 6283
Dołączył(a): 2007-04-30, 09:50
Lokalizacja: Bielsko Biała
Rocznik S2000: 2002
Wersja: AP1

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez majkel4 » 2017-07-06, 17:04

Ja tam co wymiane oleju przepuszczam przez ponczoche i rozcinam stary filtr oleju w poszukiwaniu opylkow ;)
A te panewki różnej grubości są nie wiem od czego to zależy


Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Avatar użytkownika
majkel4
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 1241
Dołączył(a): 2010-12-09, 12:30
Lokalizacja: Opole
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Stuka puka i nie jedzie

Postprzez Piotrulec » 2017-07-06, 23:08

Maszyna obrabiający wał nie jest w stanie idealnie obrobić czopow , aby zniwelować wady obróbki Honda stosuje kilka rozmiarów panewek (chyba 5).
Każdy silnik ma inny zestaw , wiem ze można odczytać jakie powinny być kolory panewek z oznaczeń na wale .
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.


Powrót do Silnik i napęd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość