Kto tulejował blok?

Tematy dotyczące silnika, jego sterowania, wydechu i przeniesienia napędu

Kto tulejował blok?

Postprzez danekkk » 2018-01-04, 22:07

Prawdopodobnie przez zalanie nowym olejem kupionego silnika z pewnego źródła (dzięki Leszek)
bez wiedzy na jakim oleju silnik kręcił wczesniej
nowy olej wypłukał komory co zapchało smok pompy oleju i silnik się zatarł = porysowane wszystkie gładzie, najbardziej ostatnia, najmniej pierwsza
Góra i dół bez widocznych uszkodzeń.
I tu pytanie: czy warto tulejować blok i zakładać nowe tłoki, pierścienie?
Czy włożenie Dartonów da trwałość fabryki?
https://www.youtube.com/watch?v=c2U8aVinTVg

Pozdr, dAniel
danekkk
 
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2016-10-19, 21:40
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Kto tulejował blok?

Postprzez leszek35 » 2018-01-05, 01:21

Nie za bardzo rozumiem "dzieki Leszek " ?
leszek35
 
 
Posty: 1195
Dołączył(a): 2010-04-05, 02:00
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Re: Kto tulejował blok?

Postprzez danekkk » 2018-01-05, 11:15

W "dziękuje Leszek" nie było żadnego sarkazmu.
Sprzedałeś mi w dobrej cenie bardzo dobry silnik. Raz już Ci dziękowałem i przy każdej okazji będę dziękował.
Po zamontowaniu kupionego od Ciebie silnika, po pierwszym odpaleniu wymieniłem filtry i olej.
Przy spuszczaniu w oleju nie było żadnych "ciał obcych", olej czysty.
Sugerując się żółtym opisem na korku wlewu 10w30 takim też olejem zalałem.
Po tym pojechałem na hamownie i F20c wypluł 266KM.
Więc do Ciebie nie mogę mieć żadnych pretensji, Leszku.
Kupiłem sprawny silnik, a to że w wyniku późniejszej eksploatacji i serwisowaniu padł. Pech.
Może to wina oleju i przejście na inną klasę, może to wina filtra oleju białego K&N (ponoć daje ciśnienie o 0,5 mniejsze niż oryginalny H)
Teraz już wiem, że jak wyremontuje ten silnik to pierwsze co zamontuje to gajgi z czujnikiem ciśnienia.

dAniel
danekkk
 
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2016-10-19, 21:40
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Kto tulejował blok?

Postprzez kamel » 2018-01-08, 14:11

ja tulejowałem. Zabawa jest droga - musisz zmienić tłoki, zmienić komputer i wystroić. Trwałość lepsza niż seria jeśli zrobione dobrze. U mnie zabrakło wystrojenia i tłok się wypalił po 17k i uszkodził głowice oraz porysował 2 cylidnry. Następnie kupiłem silnik używany i ten padł mi po 1400 km, z tym że padł na zlocie na torze (tylko raz na tor pojechałem, eSka głównie u mnie stoi w garażu i w weekendy czasem się przejadę jak jest pogoda), a to się pewnie czasem zdarza. Teraz wkładam silnik nr 3 i mam końcówkę cierpliwości do eSki - nie zamierzam już nią na żaden tor jeździć więcej, bo mi szkoda.

Jeśli wał masz dobry, to ja bym Tobie radził remontować. Jeśli wał masz zły to ja bym radził Tobie nadal remontować ale zrobić 2.4 - kupić wał z Accorda 2.4, kupić korby i tłoki, kupić tuleje, komputer i cieszyć się 2.4 z lepszym momentem i mocą. Ja tymczasowo z powodu innych wydatków kupiłem i dobrej opcji kupiłem silnik ale docelowo robię 2.4 i wtedy i fajniej chodzi i ewentualne kolejne naprawy są znacznie tańsze.

Ja mam dodatkowy blok już zatulejowany dartonami ale na razie niewiem czy będę sprzedawał - zobaczę jeszcze.
kamel
 
 
Posty: 161
Dołączył(a): 2011-05-30, 18:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik S2000: 2005
Wersja: AP2

Re: Kto tulejował blok?

Postprzez danekkk » 2018-01-09, 09:45

Miałem Acurę TSX 2006r z silnikiem 2.4 co miała 205KM, fajnie jeździ ale du** nie urywa (w porównaniu do obecnej Acury TSX 2010 z silnikiem 3.5 v6 285KM)
Co nam daje stulejowanie na 2.4 i korbowód od 2.4? Ile to daje KM i momentu?

Pozdr, dAniel
danekkk
 
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2016-10-19, 21:40
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Kto tulejował blok?

Postprzez Piotrulec » 2018-01-09, 09:53

tylko takie 2,4 już nie zakręcisz do 9200obr/min, będziesz miał silnik z accorda z głowicą bez I-vtec finalnie z wykresu będziesz zawiedziony.
Magia tego silnika leży w niskim wykorbieniu , wał z F20C ma najmniejsze wykorbienie ze wszystkich silników hondy.
Jeśli chcesz robić 2,4 to na większej średnicy tłoka , a nie na większym wykorbieniu.
Kolejna sprawa to wiem że Honda zrobiła w starym roku specjalną cenę na graty do F20C
wał z korbami za 5500pln, a tłoki z pierścieniami 2400pln
cena znakomita ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.


Powrót do Silnik i napęd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość