Skrzynia czy dyfer? - dziwny dżwięk..

Tematy dotyczące silnika, jego sterowania, wydechu i przeniesienia napędu

Skrzynia czy dyfer? - dziwny dżwięk..

Postprzez Tomac » 2019-09-14, 18:22

No to do rzeczy.. Podczas zmiany biegu z trzeciego na czwarty przy obrotach rzędu 8.500RPM nie do końca weszła mi czwórka.. na ułamek sekundy zblokowało mi tylne koła.. od razu po tym w okolicach obrotów 2500-3000 pojawił się dzwięk który słychać jak szumiąco-wyjące łożysko.. pytanie czy coś w dyfrze się sypnęło czy też w skrzyni? Nadmianiam że mam zapasowy dyfer o tym samym przełożeniu, na który dzisiaj z ciekawości podmieniłem.. niestety dżwięk pozostał... dopytuję bo zastanawiam się czy skrzyni nie oddać ludziom z Suchedniowa żeby kompleksowo zdiagnozowali i ewentualnie naprawili... pytanie czy nie będą to zmarnowane pieniądze... PS: wszystkie biegi wchodzą elegancko gładziutko niezależnie od obrotów.. będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Tomac
 
 
Posty: 1195
Dołączył(a): 2012-02-26, 16:50
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Skrzynia czy dyfer? - dziwny dżwięk..

Postprzez leszek35 » 2019-09-14, 22:48

Łożyska w skrzyni biegów
leszek35
 
 
Posty: 1195
Dołączył(a): 2010-04-05, 02:00
Rocznik S2000: 2001
Wersja: AP1

Re: Skrzynia czy dyfer? - dziwny dżwięk..

Postprzez Piotrulec » 2019-09-15, 09:23

Dokładnie tak , wymień łożyska zanim się rozlecą
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Skrzynia czy dyfer? - dziwny dżwięk..

Postprzez Tomac » 2019-09-15, 10:25

Super.. dzięki koledzy za pomoc... w takim razie przyszły tydzień wymiana łożysk :cool:

Oraz szukam i nie mogę znależć.. poprosiłbym jeszcze o oznaczenia łożysk i uszczelniaczy do skrzyni.
Obrazek
Avatar użytkownika
Tomac
 
 
Posty: 1195
Dołączył(a): 2012-02-26, 16:50
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Skrzynia czy dyfer? - dziwny dżwięk..

Postprzez Karol » 2019-09-15, 12:02

Tomac napisał(a):Oraz szukam i nie mogę znależć.. poprosiłbym jeszcze o oznaczenia łożysk i uszczelniaczy do skrzyni.

Tu powinny być pod działem "Transmission - Manual"
https://www.hondapartsnow.com/parts-lis ... shaft.html
Avatar użytkownika
Karol
Klubowicz 4k rpm
 
 
Posty: 489
Dołączył(a): 2017-03-19, 22:50
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2002
Wersja: AP1

Re: Skrzynia czy dyfer? - dziwny dżwięk..

Postprzez Tomac » 2019-09-15, 12:56

Elegancko! Dzięki :cool:
Obrazek
Avatar użytkownika
Tomac
 
 
Posty: 1195
Dołączył(a): 2012-02-26, 16:50
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Skrzynia czy dyfer? - dziwny dżwięk..

Postprzez Tomac » 2019-09-25, 15:44

Jeszcze pytanko.. Jakieś uszczelniacze trzeba wymieniać podczas wymiany łożysk w skrzyni?
Obrazek
Avatar użytkownika
Tomac
 
 
Posty: 1195
Dołączył(a): 2012-02-26, 16:50
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Skrzynia czy dyfer? - dziwny dżwięk..

Postprzez Piotrulec » 2019-09-25, 15:47

przedni uszczelniacz wałka głównego
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Skrzynia czy dyfer? - dziwny dżwięk..

Postprzez Tomac » 2019-09-25, 17:22

Dzięki :cool:
Obrazek
Avatar użytkownika
Tomac
 
 
Posty: 1195
Dołączył(a): 2012-02-26, 16:50
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Skrzynia czy dyfer? - dziwny dżwięk..

Postprzez Tomac » 2019-09-28, 10:36

Jeszcze jedno pytanie do mądrzejszych i bardziej doświadczonych.. czy to norma że przy zmianie z biegu pierwszego na bieg drugi przy obrotach rzędu 8.000 RPM synchro czasami lubi zgrzytnąć? Bo pomyślałem sobie że podczas wymiany łożysk w skrzyni profilaktycznie bym wymienił synchro.. pytanie tylko czy jest sens skoro podobno to norma.. :roll:
Obrazek
Avatar użytkownika
Tomac
 
 
Posty: 1195
Dołączył(a): 2012-02-26, 16:50
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Skrzynia czy dyfer? - dziwny dżwięk..

Postprzez Karol » 2019-09-28, 11:10

Tomac napisał(a): czy to norma że przy zmianie z biegu pierwszego na bieg drugi przy obrotach rzędu 8.000 RPM synchro czasami lubi zgrzytnąć? Bo pomyślałem sobie że podczas wymiany łożysk w skrzyni profilaktycznie bym wymienił synchro.. pytanie tylko czy jest sens skoro podobno to norma.. :roll:

U mnie to loteria (AP1), przy zmianie w okolicach 9000 czasami zazgrzyta (z 25%) :( . W internetach też czytałem, że na to narzekają.
Avatar użytkownika
Karol
Klubowicz 4k rpm
 
 
Posty: 489
Dołączył(a): 2017-03-19, 22:50
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2002
Wersja: AP1

Re: Skrzynia czy dyfer? - dziwny dżwięk..

Postprzez Piotrulec » 2019-09-28, 12:58

Tomac napisał(a):Jeszcze jedno pytanie do mądrzejszych i bardziej doświadczonych.. czy to norma że przy zmianie z biegu pierwszego na bieg drugi przy obrotach rzędu 8.000 RPM synchro czasami lubi zgrzytnąć? Bo pomyślałem sobie że podczas wymiany łożysk w skrzyni profilaktycznie bym wymienił synchro.. pytanie tylko czy jest sens skoro podobno to norma.. :roll:

to nie jest nic normalnego, mi nigdy nie zgrzyta. Ale przedliftowe skrzynie miały słabsze synchronizatory i w polifcie to naprawili, więc jak najbardziej warto to zmienić mając już wszystko rozmontowane.
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Skrzynia czy dyfer? - dziwny dżwięk..

Postprzez Tomac » 2019-09-28, 15:52

Od polifta będą pasowały plug & play? Czy brać typowo po numerze VIN do swojego rocznika 2000? Poprawili to w polifcie 2004 czy 2006 rok?
Obrazek
Avatar użytkownika
Tomac
 
 
Posty: 1195
Dołączył(a): 2012-02-26, 16:50
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Skrzynia czy dyfer? - dziwny dżwięk..

Postprzez Karol » 2019-09-28, 16:00

W przedliftach zdarza się i nie jest to przypadek odosobniony, może tylko za oceanem jakaś trefna partia trafiła, bo w tym filmik (od 14:48, w szczególności 15:20 ;) ) o tym mówią https://www.youtube.com/watch?v=wNPj4InNEDw
Avatar użytkownika
Karol
Klubowicz 4k rpm
 
 
Posty: 489
Dołączył(a): 2017-03-19, 22:50
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2002
Wersja: AP1

Re: Skrzynia czy dyfer? - dziwny dżwięk..

Postprzez Karol » 2019-09-28, 16:30

Tomac napisał(a):Poprawili to w polifcie 2004 czy 2006 rok?

Różne źródła podają, że od 2004 jest z włókna węglowego.
Avatar użytkownika
Karol
Klubowicz 4k rpm
 
 
Posty: 489
Dołączył(a): 2017-03-19, 22:50
Lokalizacja: Gdynia
Rocznik S2000: 2002
Wersja: AP1

Re: Skrzynia czy dyfer? - dziwny dżwięk..

Postprzez Tomac » 2020-04-03, 17:38

Po kilku miesiącach wreszcie temat domknięty ;D
Pomijam fakt oczekiwania na łożyska do skrzyni (na dwie ostatnie sztuki czekałem dwa miesiące). Sprawa wygląda następująco: od początku sytuacji opisanej w pierwszym poście osobiście obstawiałem że jakieś łożysko wysrało się w dyfrze. Nie mniej jednak uległem sugestii moich mechaników i tutejszym podpowiedziom w tym wątku. Skrzynię jak słuchaliśmy stetoskopem to rzeczywiście jakieś łożysko/łożyska delikatnie charczały ale było to słyszalne głównie jak się miało słuchawki stetoskopu na uszach, podczas jazdy było generalnie cicho. To też nie zastanawiając się zawiozłem skrzynie do znajomka ze Suchedniowa który specjalizuje się w skrzyniach i dyfrach. Wszystkie łożyska które mu dostarczyłem wymienił jednak po rozebraniu skrzyni okazało się że brakuje jeszcze dwóch łożysk (na rysunku w systemie Hondy oznaczone numerem 13 i 14). I kolejny miesiąc czekania :D . Po dotarciu ostatnich dwóch łożysk skrzynia została poskładana. W międzyczasie zostały założone nowe OEM łapy silnika (jedna była zerwana). Po założeniu skrzyni "stetoskopowy" dżwiek w skrzyni zniknał jednak dżwięk "wycia" pozostał co delikatnie mówiąc mnie wkurwiło. Kolejnym elementem który był podejżany o ten dżwiek było łożysko tylnego koła które i tak wymagało wymiany (było przegrzane od "trzymającego" niegdys tłoczka w zacisku hamulcowym i dość mocno trzymało zanim je wybilismy). Oczywiście wymieniłem łożysko w lewym i prawym kole na nowe NTN po czym jazda próbna i wsłuchiwanie się w dżwięk... koorywa.. nie zniknął.. wciąż jest ;D w takim razie historia zatoczyła koło i padło na dyfer. Jako że mam dwa dyfry na stanie to po podmianie okazało się że ten wkoorwiający dżwięk łożyska też jest. Nie wzięliśmy jednak dość istotnego faktu pod uwagę skutkiem którego było zmylenie nas co do diagnozy "wyjącego" dżwięku.. że podmieniony dyfer też może mieć zjebane łożysko. No to zawożę dyfer do znajomka, wymienił komplet łożysk, uszczelniaczy, wszystko pięknie zalane Motulem Gear do szper. Zakładamy zmontowany dyfer.. jazda próbna i... CISZA!!! Okazało się że zjebały się łożyska w dyfrze. Są teraz nowiutkie i dyfer ani szepnie. Ponad to poprawiła się precyzja zmiany biegów, skrzynia mimo że chodziła mega precyzyjnie to teraz biegi zapinają się jeszcze bardziej "chirurgicznie" a o haczeniu dwójki przy odcince (w zasadzie nigdy na jedynce tak wysoko nie kręcę) nie ma mowy. Obstawiam że to zasługa nowych łap silnika. Podsumowując: przebyłem dosyć długą drogę z tym tematem ale najważniejsze że się opłaciło. DZwięk zniknął, skrzynia chodzi perfekcyjnie, świadomość wyczyszczonego dyfra (odsyłam do tematu viewtopic.php?f=15&t=2657&p=103227#p103227 ) i ogólnego działania wszystkiego jak należy powoduje uczucie że było warto :cool:
Obrazek
Avatar użytkownika
Tomac
 
 
Posty: 1195
Dołączył(a): 2012-02-26, 16:50
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1


Powrót do Silnik i napęd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość