Zaciski hamulcowe z Acury, jakiej?

Zawieszenia, koła, hamulce oraz uklad kierowniczy

Re: Zaciski hamulcowe z Acury, jakiej?

Postprzez Piotrulec » 2015-03-08, 14:49

Tarcza i zacist sa takie same ale na 99% jarzma sa inne.
Bo piasta z cifa niczym nie przypomina tej z s2000
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2689
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Zaciski hamulcowe z Acury, jakiej?

Postprzez powolny » 2015-05-06, 20:26

af1 napisał(a):Skoro tak to jest jeszcze alternatywa z firmy Project-K, gosc sprzedaje adaptery pod zacisk z alfy i dopasowane do ep3 type r tarcze chyba 310/28. Calosc wychodzi cos ok 2tysi, ale nie wiem jak sie sprawuje.

Mam ten zestaw u siebie w EP3 i sprawuje się bardzo dobrze. Też właśnie zastanawiałem się, czy nie przypasuje do S2000, muszę podpytać Pit-a. A jeśli nie pasuje, to pewnie Pit mógłby sfabrykować, jeśli będą jacyś chętni.
W tym zestawie jest duży zacisk brembo, klocki hamulcowe takie same jak np. w Brembo z Evo 5-9 (mnóstwo sportowych mieszanek do wyboru) - są sporo większe od fabrycznych, co ma same zalety (większa odporność na temperaturę, rzadsze wymiany, itp.). Tarcza 310x28 jest w sam raz.
Na dodatek sam zacisk (pomimo że porównaniu do fabrycznego wydaje się być ogromny), jest o wiele lżejszy od fabrycznego, a sam zestaw chyba tylko ok. 0.5 kg cięższy od serii.

Pit ostatnio wypluł też drugi zestaw - z większą tarczą (324x30) ale mniejszym zaciskiem Brembo (z Renault Clio/Megane Sport) - ale moim zdaniem do upalania ten zestaw jest trochę bez sensu ;-).

Aha, jeśli to ma być do DD, to ofkoz BBK jest raczej bez sensu ;) Jak ktoś napisał, DS2500 albo jakieś Mintexy, świeży płyn hamulcowy i powinno styknąć ;) Ew. można zainwestować w lepsze opony, bo to one tak naprawdę decydują o drodze hamowania ;) BBK zapewnia jedynie 'powtarzalność' pomiaru ;).
Avatar użytkownika
powolny
 
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2014-11-01, 23:23

Re: Zaciski hamulcowe z Acury, jakiej?

Postprzez Piotrulec » 2015-05-07, 08:29

ja mam gotowe adaptery do S2000 i tego zacisku brembo ale chętnego nie było ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2689
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Zaciski hamulcowe z Acury, jakiej?

Postprzez af1 » 2015-05-07, 14:01

powolny napisał(a):
af1 napisał(a):Skoro tak to jest jeszcze alternatywa z firmy Project-K, gosc sprzedaje adaptery pod zacisk z alfy i dopasowane do ep3 type r tarcze chyba 310/28. Calosc wychodzi cos ok 2tysi, ale nie wiem jak sie sprawuje.

Mam ten zestaw u siebie w EP3 i sprawuje się bardzo dobrze. Też właśnie zastanawiałem się, czy nie przypasuje do S2000, muszę podpytać Pit-a. A jeśli nie pasuje, to pewnie Pit mógłby sfabrykować, jeśli będą jacyś chętni.
W tym zestawie jest duży zacisk brembo, klocki hamulcowe takie same jak np. w Brembo z Evo 5-9 (mnóstwo sportowych mieszanek do wyboru) - są sporo większe od fabrycznych, co ma same zalety (większa odporność na temperaturę, rzadsze wymiany, itp.). Tarcza 310x28 jest w sam raz.
Na dodatek sam zacisk (pomimo że porównaniu do fabrycznego wydaje się być ogromny), jest o wiele lżejszy od fabrycznego, a sam zestaw chyba tylko ok. 0.5 kg cięższy od serii.

Pit ostatnio wypluł też drugi zestaw - z większą tarczą (324x30) ale mniejszym zaciskiem Brembo (z Renault Clio/Megane Sport) - ale moim zdaniem do upalania ten zestaw jest trochę bez sensu ;-).

Aha, jeśli to ma być do DD, to ofkoz BBK jest raczej bez sensu ;) Jak ktoś napisał, DS2500 albo jakieś Mintexy, świeży płyn hamulcowy i powinno styknąć ;) Ew. można zainwestować w lepsze opony, bo to one tak naprawdę decydują o drodze hamowania ;) BBK zapewnia jedynie 'powtarzalność' pomiaru ;).


Z tego, co ja zauważyłem problem z tym kitem jest taki, że tarcza nie jest przykręcana do piasty, co rodzi ryzyko przy częstym zmienianiu kółek, że jakiś kawałek syfu, rdzy czy cokolwiek wpadnie między tarczę a piastę. Jest też chyba dośc ograniczony wybór tarcz.
Co do tego drugiego zestawu, to ciekawe z czego tarcza dobrana, to może być fajna alternatywa. Więcej tarczy na średnicy i grubości robi sporą różnicę.
Avatar użytkownika
af1
Klubowicz VTEC
 
 
Posty: 655
Dołączył(a): 2011-05-04, 12:29
Lokalizacja: Katowice
Rocznik S2000: 2008
Wersja: AP1

Re: Zaciski hamulcowe z Acury, jakiej?

Postprzez mako » 2015-05-07, 15:05

Oj kolego bardzo się mylisz co do BBK i "bez sensu" hamulce w S2000 są ok, ale po 2 -3 depnięciach ich nie ma....i zy to klocki czy tarcze to i tak du** nie urwie bo będzie naprawdę słabo, ja po zmianie BBK uważam że to jest jeden z najleposzych modów jakie zrobiłem w tym aucie i po modach z "strojeniem" i "dolotem" to "must have" każdego czy to w wersji takiej jak proponuje Piotrulec czy oryginał BBk, ja swój za moment sprzedam bo kupiłem BBK Willwooda (przód tył w mega cenie i Brembo pójdzie pod młotek :-))....
mako
Klubowicz VTEC
 
 
Posty: 873
Dołączył(a): 2013-03-27, 20:32
Rocznik S2000: 2009
Wersja: AP1

Re: Zaciski hamulcowe z Acury, jakiej?

Postprzez powolny » 2015-05-07, 20:19

af1 napisał(a):
powolny napisał(a):
af1 napisał(a):Skoro tak to jest jeszcze alternatywa z firmy Project-K, gosc sprzedaje adaptery pod zacisk z alfy i dopasowane do ep3 type r tarcze chyba 310/28. Calosc wychodzi cos ok 2tysi, ale nie wiem jak sie sprawuje.

Mam ten zestaw u siebie w EP3 i sprawuje się bardzo dobrze. Też właśnie zastanawiałem się, czy nie przypasuje do S2000, muszę podpytać Pit-a. A jeśli nie pasuje, to pewnie Pit mógłby sfabrykować, jeśli będą jacyś chętni.
W tym zestawie jest duży zacisk brembo, klocki hamulcowe takie same jak np. w Brembo z Evo 5-9 (mnóstwo sportowych mieszanek do wyboru) - są sporo większe od fabrycznych, co ma same zalety (większa odporność na temperaturę, rzadsze wymiany, itp.). Tarcza 310x28 jest w sam raz.
Na dodatek sam zacisk (pomimo że porównaniu do fabrycznego wydaje się być ogromny), jest o wiele lżejszy od fabrycznego, a sam zestaw chyba tylko ok. 0.5 kg cięższy od serii.

Pit ostatnio wypluł też drugi zestaw - z większą tarczą (324x30) ale mniejszym zaciskiem Brembo (z Renault Clio/Megane Sport) - ale moim zdaniem do upalania ten zestaw jest trochę bez sensu ;-).

Aha, jeśli to ma być do DD, to ofkoz BBK jest raczej bez sensu ;) Jak ktoś napisał, DS2500 albo jakieś Mintexy, świeży płyn hamulcowy i powinno styknąć ;) Ew. można zainwestować w lepsze opony, bo to one tak naprawdę decydują o drodze hamowania ;) BBK zapewnia jedynie 'powtarzalność' pomiaru ;).


Z tego, co ja zauważyłem problem z tym kitem jest taki, że tarcza nie jest przykręcana do piasty, co rodzi ryzyko przy częstym zmienianiu kółek, że jakiś kawałek syfu, rdzy czy cokolwiek wpadnie między tarczę a piastę. Jest też chyba dośc ograniczony wybór tarcz.
Co do tego drugiego zestawu, to ciekawe z czego tarcza dobrana, to może być fajna alternatywa. Więcej tarczy na średnicy i grubości robi sporą różnicę.


jeżdżę na nim od prawie roku, koła zmieniam na prawie każdym trackday-u lub przed nim/po nim, nie zauważyłem problemu z syfem.
Jestem na końcu pierwszego kompletu tarcz (std. Brembo), można spokojnie dostać też np. ATE. Ja teraz zakupiłem tarcze na zamówienie od bodka z forum evo.org.pl.

Sensu zakładania jeszcze większych tarcz za bardzo nie widzę, ale co kto lubi ;)

Co do sensowności bbk - nie chce mi się dyskutować, każdy ma swoje preferencje :) z naprawdę dobrym klockiem (w stylu CL RC6) raczej nie zagrzejesz po trzech hamowaniach nawet fabrycznego zestawu ;)

Trzeba też wziąć poprawkę na to, że przy większości BBK zwiększy się skok pedału hamulca (zwiększona sumaryczna powierzchnia tłoczków w zaciskach przy takiej samej średnicy tłoczka pompy hamulcowej) - ale to też od biedy można załatwić odpowiednią mieszanką klocka hamulcowego.
Avatar użytkownika
powolny
 
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2014-11-01, 23:23

Re: Zaciski hamulcowe z Acury, jakiej?

Postprzez af1 » 2015-05-08, 12:11

powolny napisał(a):jeżdżę na nim od prawie roku, koła zmieniam na prawie każdym trackday-u lub przed nim/po nim, nie zauważyłem problemu z syfem.

no a mi się właśnie ostatnio tak zdarzyło i pokrzywiło tarczę.
Niemniej jednak taki secik to fajna rzecz. Gdyby gość ogarnął adaptery pod eskę, to pewnie niejeden tu by się skusił.
Avatar użytkownika
af1
Klubowicz VTEC
 
 
Posty: 655
Dołączył(a): 2011-05-04, 12:29
Lokalizacja: Katowice
Rocznik S2000: 2008
Wersja: AP1

Re: Zaciski hamulcowe z Acury, jakiej?

Postprzez majkel4 » 2015-05-08, 13:03

Pavel teraz ogarnia jakies 4 tloczki pod serię tarcze do s2k ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
majkel4
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 1241
Dołączył(a): 2010-12-09, 12:30
Lokalizacja: Opole
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Zaciski hamulcowe z Acury, jakiej?

Postprzez Piotrulec » 2015-05-08, 13:32

ja mam jarzma pod zacisk brembo z alfy i tarcze z acury TL type S więc normalnie możesz ją przykręcić do piasty
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2689
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Zaciski hamulcowe z Acury, jakiej?

Postprzez majkel4 » 2015-05-08, 13:55

To nie dla mnie. Ja chce zmieścić coś dużego na pływających tarczach ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
majkel4
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 1241
Dołączył(a): 2010-12-09, 12:30
Lokalizacja: Opole
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Zaciski hamulcowe z Acury, jakiej?

Postprzez Wiseguy » 2015-07-06, 10:53

Piotrulec napisał(a):ja mam jarzma pod zacisk brembo z alfy i tarcze z acury TL type S więc normalnie możesz ją przykręcić do piasty

Masz jeszcze te jarzma pod jaki konkretnie to jest zacisk z alfy, chce delikatnie poprawić hamulce a jest teraz dobra okazja bo kończą mi się klocki.
-Snoop, podoba Ci się AP2 ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Wiseguy
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2641
Dołączył(a): 2007-07-14, 19:10
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik S2000: 1999
Wersja: AP1

Re: Zaciski hamulcowe z Acury, jakiej?

Postprzez Piotrulec » 2015-07-06, 13:12

mam ,są pod zacisk brembo z alfy 166
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2689
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Poprzednia strona

Powrót do Układ jezdny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość