Dyferencjał?

Zawieszenia, koła, hamulce oraz uklad kierowniczy

Dyferencjał?

Postprzez Mibars » 2016-08-09, 21:32

Cześć!

Pierwszy temat, pierwsze chwile posiadania S2000 i pierwsze problemy ;)

Auto opisze niebawem, najpierw to, co mnie zaniepokoiło w drodze do domu: Wycie.

Podczas spokojnej jazdy ze stałą prędkością coś wyje. Wyje tak dość dziwnie, bo najgłośniej (i to całkiem konkretnie) właśnie przy jeździe ze stabilną prędkością, np. 100 km/h, wycie zmniejsza się po dodaniu gazu, czy nawet podczas hamowania silnikiem. Dźwięk - Jak Ikarus :) Podczas jazd testowych owszem coś tam słyszałem, ale raczej delikatnie nie jeździliśmy, więc i dźwięk nie był tak głośny. Jakieś sugestie co to może być? Mój trop pada na dyferencjał, bo słyszę to gdzieś z tyłu. Czy to częsta przypadłość S2000? Jak bardzo pilne to jest do zrobienia? Kupiłem dość okazyjną eskę i ma kilka innych rzeczy, które wymagają zwrócenia uwagi, np. TCT.
Mibars
 
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2016-08-05, 18:43

Re: Dyferencjał?

Postprzez majkel4 » 2016-08-09, 22:00

jak na każdym biegu to raczej dyfer, to częste zjawisko, zmień olej i sie tym zabardzo nie przejmuj. TCT wypiaskuj i bedzie ok.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Avatar użytkownika
majkel4
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 1241
Dołączył(a): 2010-12-09, 12:30
Lokalizacja: Opole
Rocznik S2000: 2000
Wersja: AP1

Re: Dyferencjał?

Postprzez Mibars » 2016-09-11, 22:28

Olej mam już nowy, 75W90 GL5 od Valvoline i przyznam, że to wycie jest irytujące. Co ciekawe jeszcze na starym oleju w zimny poranek było zauważalnie ciszej wiec pewnie gęsty olej = ciszej :)

Na korku było trochę opiłków, olej był ciemny i dość gęsty.

Jest to o tyle wkurzające, że najgłośniej wyje wtedy, kiedy most jest nieobciążony, albo lekko obciążony, np. toczenie się ze stałą prędkością, czy nawet na luzie. W trasie, przyspieszanie, czy nawet hamowanie silnikiem powoduje, że jest cicho.

Czy to jest kwestia luzu międzyzębnego czy też spasowania kół zębatych w dyfrze, czy też w takim przypadku jedynym rozwiązaniem jest wymiana przełożenia głównego?
Mibars
 
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2016-08-05, 18:43

Re: Dyferencjał?

Postprzez Piotrulec » 2016-09-12, 08:07

wystarczy zrobić regulację luzu międzyzębnego, OEM luz zawiera się w przedziale 0,07-0,11mm, gdy jest większy występują dokładnie takie objawy o jakich piszesz.
Podczas przyspieszania i hamowania silnikiem luz się kasuje i jest cisza.
Teraz wystarczy że pojedziesz z tą informacją do warsztatu ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2689
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Dyferencjał?

Postprzez Mibars » 2016-09-12, 11:42

...Albo zostawie sobie temat na długie zimowe wieczory ;) Ale nie wiem czy bedzie mi się chciało dyfer rozgrzebywać, nigdy jeszcze tego nie robiłem ;)
Mibars
 
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2016-08-05, 18:43

Re: Dyferencjał?

Postprzez Piotrulec » 2016-09-12, 11:45

tylko nie strzelaj ze sprzegla ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotrulec
 
 
Posty: 2689
Dołączył(a): 2008-07-28, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Dyferencjał?

Postprzez Mibars » 2016-09-12, 19:04

Bo to będzie strzał z dyferencjału? :) Co można zrobić z dyferencjałem by się nie wysypał?

W WRX muszę się z dwójką obchodzić jak z jajkiem i nie za bardzo da się coś z tym zrobić, tutaj z dyfrem... Przynajmniej widzę, że można dostać wzmocnione dyferencjałyL:

http://www.ct-engineering.com/ProductLi ... fault.aspx

http://www.ricks2k.com/products/giftcert.php
Mibars
 
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2016-08-05, 18:43

Re: Dyferencjał?

Postprzez B!G LAM3 » 2016-09-12, 20:04

Mibars napisał(a):Bo to będzie strzał z dyferencjału? :) Co można zrobić z dyferencjałem by się nie wysypał?

W WRX muszę się z dwójką obchodzić jak z jajkiem i nie za bardzo da się coś z tym zrobić, tutaj z dyfrem... Przynajmniej widzę, że można dostać wzmocnione dyferencjałyL:

http://www.ct-engineering.com/ProductLi ... fault.aspx

http://www.ricks2k.com/products/giftcert.php


Jeszce możesz pakować dyfer fordowski 8,8" (min. od shelby cobra ;) ) , 350z albo od quaife ale waga tych dwóch pierwszych pewnie przewyższa oemową
Avatar użytkownika
B!G LAM3
 
 
Posty: 182
Dołączył(a): 2015-06-02, 18:37
Lokalizacja: Kraków
Rocznik S2000: 2000

Re: Dyferencjał?

Postprzez K_iju » 2016-09-12, 20:22

Nie ogarniesz sam ustawiania luzów, to możesz wysłać to do mnie. Ewentualnie jeśli będzie także potrzeba to zmienimy przełożenie na krótsze.
Avatar użytkownika
K_iju
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2343
Dołączył(a): 2009-04-21, 17:22
Lokalizacja: Ostrołęka
Rocznik S2000: 2004
Wersja: AP1

Re: Dyferencjał?

Postprzez Mibars » 2016-09-30, 23:04

To jeszcze pytanie w temacie, ale nie do końca - Jeśli przy 150 z GPS mam na liczniku jakieś 178 - To jakie mogę mieć przełożenie dyfra wsadzone? :)
Mibars
 
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2016-08-05, 18:43

Re: Dyferencjał?

Postprzez K_iju » 2016-10-01, 08:02

jeśli masz oryginalny rozmiar opon i kół to masz 4.77
Avatar użytkownika
K_iju
Klubowicz redliner
 
 
Posty: 2343
Dołączył(a): 2009-04-21, 17:22
Lokalizacja: Ostrołęka
Rocznik S2000: 2004
Wersja: AP1


Powrót do Układ jezdny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość